Predstavnika Oddelka za pedagogiko in andragogiko FF Univerze v Ljubljani sva se v začetku aprila udeležila študijskega obiska in partnerskega sestanka projekta KIPSI – Kombinirano izobraževanje v poklicnem in strokovnem izobraževanju (BlendVET – Blended learning in vocational education and training).

Projekt koordinira CPI, v njem pa sodeluje še sedem poklicnih in strokovnih šol ter tri univerze iz Slovenije, Islandije in Norveške.
Tematika projekta je vključevanje kombiniranega izobraževanja v poklicno in strokovno izobraževanje, česar se projekt loteva na več ravneh: od razvoja šolskih strategij do podpore posameznim učiteljem in krepitve njihovih digitalnih kompetenc.

O projektu

Projekt KIPSI (BlendVET) sofinancirajo Islandija, Lihtenštajn in Norveška s sredstvi Finančnega mehanizma EGP v višini 1,607.844 EUR. Namen projekta je izboljšati prakse poučevanja in učenja v okviru kombiniranega izobraževanja ter izmenjati znanje in dobre prakse z institucijami iz držav donatoric.

Glavni cilji projekta so:

  • razviti strategije za učinkovito vpeljavo kombiniranega izobraževanja na ravni šol;
  • podpreti učitelje pri načrtovanju in izvajanju kombiniranega pouka; 
  • razviti digitalne kompetence učiteljev za razvoj in uporabo rešitev za e-učenje.

Del projekta je izmenjava dobrih praks. Partnerji projekta smo na študijskem obisku na Norveškem obiskali poklicni šoli Fagskolen i Viken ter VGS Åssiden. Spoznali smo tamkajšnje učitelje in njihove izkušnje s kombiniranim izobraževanjem. V naslednjih dneh pa smo na partnerskih sestankih delili spoznanja in začrtali nadaljnje korake projekta.

Utrinki s študijskega obiska

Skupina s FF v projektu sodeluje kot partner pri pripravi gradiv in podpori učiteljem. Med drugim smo pripravili izhodišča za načrtovanje kombinirane oblike pouka. Na Norveškem sva izr. prof. dr. Marko Radovan in Ema Meden za navzoče učitelje izvedla delavnico o različnih modelih kombiniranega izobraževanja.

Na Norveškem kombinirano izobraževanje pogosto uporabljajo v poklicnem IO. Izredni študenti, ki se izobražujejo ob delu, tako niso omejeni na večerna srečanja v živo in predavanja ob koncih tedna. Fleksibilnost kombinirane oblike omogoča večjo dostopnost izobraževanja. Takšna izvedba je bolj značilna za splošne predmete, pri strokovnih modulih pa ostaja izziv, ki se ga loteva tudi projekt KIPSI.

V prihodnjem šolskem letu bodo partnerske šole del pouka načrtovano izvajale v kombinirani obliki. To pa bo drugačno kot krizno izobraževanje na daljavo, ki smo ga bili vajeni med hujšimi obdobji epidemije. Med to izkušnjo ter načrtovanim in premišljeno umeščenim kombiniranim izobraževanjem je velika razlika, ki jo poskuša premostiti projekt KIPSI.

Ema Meden (ema.meden@ff.uni-lj.si), Oddelek za andragogiko FF v Ljubljani