Skip to content

Septembra smo v projektu KIPSI v kombinirani obliki usposabljali učitelje srednjih poklicnih in strokovnih šol o kombiniranem izobraževanju.

Uvodno usposabljanje so člani Oddelka za pedagogiko in andragogiko izvedli v živo na CPI. Učitelji so se nato v lastnem tempu izobraževali v spletni učilnici. Usposabljanje so zaokrožili z videokonferenco v živo.

Kombinirana oblika je za profesionalno spopolnjevanje primerna. Ob večji fleksibilnosti namreč ne žrtvuje prednosti klasičnega izobraževanja v živo.

V projektu KIPSI imamo ta način izobraževanja priložnost preizkušati. Pogosto pa za testiranje takih pristopov ni posluha. Ostanejo stvar iniciative in velikega časovnega vložka posameznikov.

To velja tako za srednješolsko kot visokošolsko izobraževanje. Humanistične vede so za pouk na daljavo nekoliko prijaznejše od bolj tehničnih smeri, ki vključujejo tudi trening veščin ali laboratorijsko delo. Prav zato je pomembna podpora poklicnemu izobraževanju pri iskanju načinov, kako vpeljati kombinirano obliko.

Gre tako za finančno kot za svetovalno in izobraževalno podporo. Del tega je bilo tudi septembrsko izobraževanje.

Kljub temu da sem v VIZ zaposlena že dobro desetletje, sem na učiteljskem mestu aktivna šele zadnji dve leti. Morda se kdo spomni tistih prvih let učiteljevanja, ko vse vikende preždiš za računalnikom, pišeš priprave za učne ure v naslednjem tednu in predvsem mrzlično iščeš privlačna e-orodja, s katerimi boš k aktivnemu sodelovanju pritegnil danes vse bolj otopele in nezainteresirane dijake.
Tudi zahvaljujoč usposabljanju za učitelje v projektu KIPSI v letošnjem letu za ta del porabim morda malo več energije, a so učne ure zanimivejše, tudi metodično pestrejše, predvsem pa dijaki SODELUJEJO! Vsak vikend najdem kakšno novo orodje, se preizkusim v čem novem, naredim kakšen H5P video, razmišljam celo o lastnem videomaterialu … So plusi in minusi, a te poti se bom zagotovo držala tudi v prihodnje.

Mateja, udeleženka

To jesen se projektu KIPSI pridružuje še 8 slovenskih poklicnih in strokovnih šol. Tudi tamkajšnji učitelji bodo deležni kombiniranega usposabljanja.

O kombiniranih usposabljanjih za učitelje in strokovne delavce velja razmišljati tudi izven tovrstnih projektov, saj nudijo pomembno časovno in prostorsko fleksibilnost. Srečanja v živo so redkejša, a nudijo pristen stik, ki je v spletnih delavnicah zabrisan.

Kadar se kombiniranega izobraževanja lotimo, pa naj bo kakovostno zasnovano ter ustrezno kadrovsko in tehnično podprto.

Ema Meden (ema.meden@ff.uni-lj.si), Oddelek za pedagogiko in andragogiko FF v Ljubljani