Leta 2024 je v zbirki Psihologija vsakdanjega življenja na Fakulteti za družbene vede izšla knjiga Kakšno šolo v prelomnih časih? Uredila jo je dr. Mirjana Nastran Ule.
Naslov se po pravici konča z vprašajem, saj se avtorji prispevkov sprašujejo o mogočih rešitvah. Poglavju V zagovor preobrazbe šolstva, ki ga je pripravila urednica, sledi še osem obsežnih razmislekov uveljavljenih slovenskih avtorjev in raziskovalcev polja vzgoje in izobraževanja. Izpostavljajo pomen komunikacije, enakosti, vključevanja, odpornosti in duševnega zdravja ter odgovora na nasilje. Dr. Zdenko Medveš izpostavi tole ključno misel.
Današnji čas terja, da se izobraževanje vrne k humanitas, da se v konceptualizaciji šolskega znanja izrazi odnos subjekta do znanja. Ločevanje znanja od subjekta vodi v izobraževanje za svet, v katerem je človek odveč, in od tod izhaja temeljna deviza neoliberalne logike v vrednotenju znanja: šolati konkurenčnega posameznika za uspešen življenjski potek.
Knjiga je na voljo za izposojo v Knjižnici ACS.
Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS