Pisana, vključujoča, kritična in predvsem projektno obarvana

Sodelavci projekta Erasmus+ FIDO, ki se ukvarja z medijsko pismenostjo, so za EPALE pripravili intervjuje s ključnimi sodelavci. Pogovarjali so se s programerjem Luigijem Bevilacqujem, ki jim je pomagal razviti računalniške igre za odrasle kot metodo učenja. Metodo so preizkusili v praksi na ZLU. Z njim so se pogovarjali tudi o vsebini računalniške igre ter o ciljnih skupinah, ki ji je namenjena. Z Izabelo Walczak, akademsko predavateljico in trenerko za izobraževanje odraslih iz Poljske, so se pogovarjali o zastaranju vsebin. Ključno vlogo je imela pri pripravi priročnika teoretičnega znanja o lažnih novicah in dezinformacijah, ki je uporaben tudi za širšo javnost.

Člani skupnosti EPALE z nami delijo izkušnje o sodelovanju s starši priseljenskih otrok v sklopu študijskih krožkov. Osredotočili so se na učenje slovenskega jezika, slovenske kulture in vrednot. Pišejo tudi o številnih projektih, s katerimi želijo spodbujati medgeneracijsko sodelovanje. Eden takih je Barviti ples življenja, s katerim so želeli starejše odrasle dejavneje vključevati v družbo preko delavnic plesa, slikanja ter učenja zgodovine in kulture drugih držav. V podobni smeri so gradili partnerji projekta angažirano občinstvo, ki so na mobilnosti iskali nove pristope in metode na področju gledališke pedagogike in sodobnih muzejskih praks. Tudi mednarodni projekt Most do večkulturnega učenja in ustvarjanja v središče postavlja večgeneracijsko učenje in s tem odgovarja na izzive starajoče se družbe.

Med prispevki najdemo zapise o uspešnih zaključenih projektih Erasmus. Partnerji projekta SNAIL z nami delijo namige za bolj osredotočeno in učinkovito delo. O rezultatih in spoznanjih poročajo tudi sodelavci projekta Go get award, ki so se ukvarjali s prostovoljstvom starejših odraslih. Z nami delijo refleksije starejših odraslih ob zaključku projekta. EPALE razkriva tudi, kako lahko z ustvarjalnimi aktivnostmi krepimo kognitivne sposobnosti starejših odraslih.

Objavljena so tudi razmišljanja o izobraževanju na prostem za odrasle, digitalnem prehodu v izobraževanju odraslih ter o radikalnih praksah izobraževanja odraslih. Avtorji prispevkov spodbujajo k razmisleku o pogledu na učne težave kot priložnosti za razvoj kompetenc učiteljev tujih jezikov, delijo povezavo do spletne platforme z gradivi, vsebinami in orodjem za evalvacijo lastnih kompetenc za poučevanje oseb z učnimi težavami. Rezultate svojega dela so objavili tudi sodelavci projekta Erasmus+ 1Point: VET training using the one-point lessons approach, ki nas vabi na projektno spletno stran. Med uporabnimi gradivi so poročilo primerjalne analize programov izobraževanj za vzdrževalce proizvodnih procesov v partnerskih državah, metodologija za razvoj programov usposabljanja ter programa nadaljnjega poklicnega usposabljanja vzdrževanje v proizvodnji, ki zagotavlja tehnični okvir za prenos in priznavanje učnih rezultatov. Vabijo nas na platformo za e-učenje, ki je dostopna tudi v slovenskem jeziku. Na njej ponujajo gradiva za ciljno skupino, med drugim tudi podjetja, ki želijo med zaposlenimi razviti kompetence na 5. ravni evropskega okvira kompetenc. Z videovsebinami in projektom Erasmus+ v širni svet stopa tudi Idrijska čipka. Na EPALE poglejte, kako.

Nedavno je bila objavljena Resolucija o Nacionalnem programu izobraževanja odraslih RS za obdobje 2022-2023. Tudi ta vas čaka na EPALE. Ali se vaši načrti ujemajo z njo?

Vabilo k prispevanju

Se tudi pri vas dogaja kaj zanimivega? Bi tudi vi želeli predlagati tematski prispevek ali razmišljanje o tokratni temi in ga deliti s skupnostjo izobraževalcev odraslih na EPALE? Vabljeni, da z nami delite vire, projektne informacije in rezultate

Obiščite platformo EPALE, se registrirajte ali prijavite v svoj uporabniški račun, izberite ustrezno kategorijo (novica, spletni dnevnik, vir ali dogodek) ter predlagajte novo vsebino za objavo.

Špela Močilnikar (spela.mocilnikar@cmepius.si), CMEPIUS