V International Review of Education (spletna izdaja, junij 2018) je objavljen zanimiv članek o udeležbi zaprtih oseb v izobraževanju odraslih. Avtorji Terje Manger, Ole Johan Eikeland in Arve Asbjørnsen so analizirali stanje na Norveškem.

Izhajali so s stališča, da je izobraževanje lahko ključnega pomena za ponovno vključitev zaprtih oseb v družbo. Upoštevali so razlike med posamezniki po spolu, starosti, stopnji izobrazbe, morebitnih učnih težavah, dolžini kazni, ki jo prestajajo, in želji posameznika po izobraževanju. V raziskavi je sodelovalo 838 zapornikov, ki niso bili vključeni v nobeno obliko izobraževanja odraslih.

Na podlagi predvidevanj so postavili hipotetični trifaktorski model, sestavljen iz institucionalnih (odsotnost dostopa do IKT), situacijskih (izobrazba ni zaznana kot pot iz trenutnega položaja) in osebnih ovir (imajo težave s pismenostjo, matematiko, zbranostjo ipd.). Model je bil v raziskavi potrjen, izkazalo pa se je tudi, da tisti z željo po izobraževanju močneje zaznavajo institucionalne kot situacijske ovire.

Povzetek članka je dostopen na spletni strani revije; celotno besedilo članka lahko člani Knjižnice ACS naročite.

Priredila: Ana Peklenik (Ana.peklenik@acs.si), ACS