Globalni izbruh koronavirusa je razkril, kako ranljiva je lahko starejša generacija v vedno bolj digitaliziranem svetu. Za lažje vsakdanje življenje starejši nujno potrebujejo digitalno usposabljanje. Med samoizolacijo je učenje digitalnih spretnosti tudi prehod v številne druge oblike učenja.

Kaj selitev bistvenih storitev na splet in spodbujanje učenja na daljavo pomeni za tiste, ki se ne znajdejo v digitalnem svetu, se v prvi letošnji številki revije Elm sprašuje urednica Heini Huhtinen.

Na Portugalskem samo nekaj več kot tretjina starejših uporablja internet. Za boj proti tej digitalni izključenosti je treba narediti več, trdi raziskovalka Celiana Azevedo.

O vlogi izkustvenega učenja pri učenju starejših izveste več v intervjuju s predavateljico Anito Malinen.

V čem se učenje novega jezika pri odraslih razlikuje od učenja tujega jezika pri otrocih? Pet strokovnjakov z vsega sveta in različnih okolij razpravlja o svojih izkušnjah učenja nemščine v novi domovini.

Večina člankov govori o digitalni usposobljenosti starejših – natančneje o pomanjkanju teh pri starejših. Nižja stopnja medijske pismenosti starejših uporabnikov interneta lahko na primer prispeva k širjenju lažnih novic. Še pomembnejša ugotovitev pa je, da je uporaba digitalnih orodij v družbi vse običajnejša, nezmožnost tega pa vodi v večje tveganje za socialno izključenost.

Preberite najnovejšo številko revije Elm o izzivih starejših učečih se!

Brezplačna  evropska  spletna  revija o  VŽU  in IO – Elm (European Lifelong Learning Magazine) izide štirikrat letno. Vsaka izdaja je zasnovana tematsko.

Vabljeni k pisanju člankov za drugo letošnjo številko, katere tema bo IO in nepričakovano; rok za oddajo prispevkov je 13. maj, sprejemajo pa tudi že predloge za jesensko številko, katere tema bo IO ter računska in finančna pismenost. Članke in vprašanja v zvezi z njimi pošljite na e-naslov: elm@kvs.fi.

Mateja Pečar (mateja.pecar@acs.si), ACS