Evropsko združenje izobraževalcev odraslih (European Association for Adult Education – EAEA) je 27. in 28. junija organiziralo generalno skupščino v Talinu v Estoniji. Skupščino je EAEA povezala še s podelitvijo nagrad Grundtvig za najboljše projekte na področju partnerskega sodelovanja na različnih nivojih in z letno konferenco EAEA z naslovom Sodelovanje in partnerstva.

Vseh treh dogodkov se je udeležilo okoli 100 udeležencev iz 30 držav, predstavnikov krovnih organizacij in združenj, nevladnih organizacij, organizacij za izobraževanje odraslih, javnih organov in gostov. Dogodkov sem se udeležil kot predstavnik ACS, članice EAEA iz Slovenije.

Uvodni pozdrav in otvoritev generalne skupščine EAEA so opravili predsednik Upravnega odbora EAEA Per Paludan Hansen ter soorganizatorki in gostiteljici vseh treh dogodkov: Tinna Jääger, predstavnica Estonske zveze za neformalno izobraževanje odraslih (ENAEA) in Ene Käpp, predstavnica Estonske zveze izobraževalcev odraslih (ANDRAS). Statutarni del skupščine je vodila podpredsednica EAEA Joyce Black

  • ugotavljanje prisotnosti in sklepčnosti,
  • pregled in potrditev zapisnika prejšnje skupščine v Bruslju,
  • sprejem in predstavitev novih članic EAEA,
  • predstavitev vsebinskega in finančnega poročila ter njuna potrditev,
  • predstavitev programa in finančnega načrta za leto 2018 in njuna potrditev.

Sledila je strateška razprava o devetih ključnih razvojnih področjih EAEA:

  1. ERASMUS+
  2. Orodja na področju zastopanja
  3. Volilna kampanja 2019 (evropski parlament)
  4. Nove oblike dogodkov EAEA
  5. Krepitev zmogljivosti EAEA
  6. Uporaba ekspertiz članic EAEA
  7. Komunikacijska orodja EAEA
  8. Sodelovanje z raziskovalnim sektorjem
  9. Sodelovanje z evropskimi deležniki.

Vsak udeleženec se je lahko udeležil razprave na treh tematskih področjih. Predstavitev rezultatov in priporočil je vodil Per Paludan Hansen.

V mestni hiši so slovesno podelili nagrade Grundtvig za najboljše projekte na področju partnerstev in sodelovanja. Za najboljši nacionalni projekt je bila nagrajena organizacija ANDRAS iz Estonije, ki vodi Omrežje regionalnih koordinatorjev. Nagrado za najboljši evropski projekt, Spretnosti za inkluzijo, je dobila italijanska organizacija Associazione Algrado, nagrada za najboljši projekt izven Evrope pa je pripadla projektu Usposabljanje mojstrov trenerjev na področju neformalnega izobraževanja odraslih, koordiniran s strani DVV International, regionalne pisarne za jugovzhodno Azijo iz Laosa.

Projekti so predstavljeni tudi na spletni strani EAEA in v publikaciji, ki je na voljo tudi v Knjižnici ACS.

Program se je v sredo nadaljeval z Letno konferenco EAEA 2018  z naslovom Sodelovanje in partnerstva.

Uvodoma je vse prisotne pozdravil in nagovoril Per Paludan Hansen in napovedal prvo plenarno govorko Terje Haidak, vodjo Sektorja za izobraževanje odraslih na Ministrstvu za izobraževanje Estonije. V svojem prispevku je predstavila prednosti sodelovanja med ministrstvi in nevladnim sektorjem v Estoniji.

V skupinah smo razpravljali o sodelovanju in partnerstvih ter odgovarjali na vprašanja: S katerimi partnerji že sodelujemo? S katerimi partnerji bi želeli sodelovati? Kje so prednosti in zakaj sodelujemo? Katere ovire preprečujejo sodelovanje? Kakšno je sodelovanje in kateri so partnerji na različnih ravneh?

Sledilo je poročanje in povzetek razprav ter rezultatov.

Po odmoru je sledila plenarna predstavitev Soili Meklin, ravnateljice poletne univerze Snellman iz Finske. Predstavila je prihodnost izobraževanja odraslih, digitalizacijo in spreminjanje ekosistemov. Poudarila je predvsem neizbežnost razvoja na tem področju in nujnost vključitve teh tem v izobraževanje odraslih. Hkrati pa je opozorila na številne nevarnosti, ki pri tem prežijo tako na izvajalce kot na odrasle udeležence. Poudarila je humanizacijo, preprečevanje zlorab in vključenost v družbo.

Popoldanski program je bil namenjen delu v številnih tematskih delavnicah:

  1. Sodelovanje z delodajalci,
  2. Sodelovanje od spodaj navzgor,
  3. Sodelovanje na področju demokracije in aktivnega državljanstva,
  4. Sodelovanje z drugimi izvajalci izobraževanj in usposabljanj,
  5. Sodelovaje z ministrstvi in drugimi javnimi institucijami,
  6. Sodelovanje na področju digitalizacije,
  7. Sodelovanje na področju implementacije dokumenta Poti izpopolnjevanja.

Delavnice so potekale v dveh zaporednih terminih, tako da smo se lahko udeležili dveh. Na enakih tematskih področjih in potrebnih ukrepih za vzpostavitev uspešnih partnerstev smo razpravljali v obliki svetovne kavarne.

Per Paludan Hansen je povzel ključna priporočila, ki jih bo EAEA preoblikovala v poročilo in ga poslala vsem ključnim deležnikom na ravni EU in na nacionalni ravni držav članic. S tem se je uradni progam konference zaključil.

Mag. Andrej Sotošek (Andrej.sotosek@acs.si), ACS