September je bil v vzgoji in izobraževanju izjemno pester. Vse se je dogajalo hkrati: zadnji izpiti za nazaj, vpis in priprave na začetek novega šolskega leta, ob tem pa še številni zanimivi in pomembni strokovni dogodki. Vabili smo vas na zaključno konferenco projekta Razvoj kompetenc odraslih 2016–2022, na 7. znanstveno konferenco: Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti in Dneve svetovanja za znanje 2022, na konferenco VIP: Vključevanje, inkluzivnost in pravičnost v vzgoji in izobraževanju, na Festival za tretje življenjsko obdobje, hkrati je bila Podnebna karavana študijskih krožkov.
Člani skupnosti EPALE so zapisali utrinke s pomembnih dogodkov, kot je Mednarodna konferenca o izobraževanju odraslih – CONFINTEA VII, poročali so o Regijski pobudi za izboljšanje medijske pismenosti v družbi ter izvedenih aktivnostih v sklopu Uresničevanja Evropskega programa za učenje odraslih v Sloveniji (projekt EPUO) v letu 2021. Predstavili so nov zanimiv projekt Podnebni cilji in vsebine v izobraževanju odraslih in z nami delili rezultate svojih projektov Erasmus+. Tako lahko preberete spletni dnevnik o projektu FIDO, v katerem se ukvarjajo z lažnimi novicami in dezinformacijami ter si prizadevajo vzpostaviti kritični telefon. Sodelavci projekta Erasmus+ Go get award z nami delijo dva prispevka. V prvem predstavljajo Priročnik za izobraževalce in starejše prostovoljce ter nekatera empirična spoznanja, v drugem pa izkušnjo z uporabo in testiranjem v projektu nastalih gradiv ter uvajanjem aktivnosti za opolnomočenje starejših prostovoljcev. Na voljo je tudi izčrpno poročilo projekta Erasmus+ HOPE, ki je v središče postavil ženske z manj priložnostmi.
Vabimo vas, da se seznanite z novo objavljenimi gradivi. Na voljo je odprti izobraževalni vir Pripovedovanje zgodb za izboljšanje izobraževanja odraslih, v katerem so teorije učenja in teorije pripovedovanja zgodb povezane z vseživljenjskim učenjem in razvojem. Gradivo predstavlja načine, na katere se lahko različne kategorije zgodb uporabljajo za različne namene v različnih delih izobraževanja in učnih procesov. EPALE je bogatejši za zbirko več kratkih filmov – Smernice za izdelavo razlagalnih video vsebin. Posnetki so rezultat projekta Erasmus+ DigiVET, katerega cilj je bil izboljšati učne možnosti za nizko kvalificirane zaposlene z učenjem na delovnem mestu. Razvijali so njihove veščin za kompetentno uporabo digitalnih učnih medijev za inštruktorje in mentorje poklicnega usposabljanja v malih in srednje velikih podjetjih.
Za konec naj vas povabimo še na tradicionalno stanovsko srečanje, Letni posvet o izobraževanju odraslih, ki bo 25. in 26. oktobra v Portorožu. V ospredju bodo prizadevanja za zdravje in razvoj lastnega kolektiva ter svojih udeležencev.
Vabilo k prispevanju
Se tudi pri vas dogaja kaj zanimivega? Bi tudi vi želeli predlagati tematski prispevek ali razmišljanje o tokratni temi in ga deliti s skupnostjo izobraževalcev odraslih na EPALE? Vabljeni, da delite morebitne vire, projektne informacije in rezultate.
Obiščite platformo EPALE, se registrirajte ali prijavite v svoj uporabniški račun, izberite ustrezno kategorijo (novica, spletni dnevnik, vir ali dogodek) ter predlagajte novo vsebino za objavo!
Špela Močilnikar (spela.mocilnikar@cmepius.si), CMEPIUS