Kako postati uspešen podjetnik? Kaj je razlog, da eni uspejo, drugi ne? Odgovorov na ti in podobna vprašanja je toliko, kolikor je podjetnikov na svetu. Odličen izdelek še ne zagotovi uspeha, pomemben je dober poslovni model, ključna sta še marketing in prodaja … Temelj za dobre poslovne zgodbe pa je prava miselna naravnanost.

Razmere, v katerih se trenutno nahajamo, so zelo specifične. Izguba službe ali čakanje na delo v človeku spodbudi različne zamisli, za katere prej marsikdo ni vedel ali si jih ni upal realizirati. Pred vstopom na samostojno podjetniško pot je treba odgovoriti na nekaj vprašanj. Kako začeti? Kaj je potrebno za uspeh? Kako izdelek oz. storitev učinkovito spraviti na trg?

Splošno prepričanje, da je za začetek potrebna velika finančna investicija, razbija mnogo podjetniških zgodb, ki dokazujejo nasprotno. Pomanjkanje začetnih investicij nadomestijo s kreativnostjo, inovativnimi pristopi in novimi idejami, ki so na trgu še neznane.

Dober primer je mlada podjetnica, predavateljica in pisateljica Petra Škarja. Prihaja iz delavske družine in je že pri 19 letih stopila v podjetniški svet. Učila se je s prakso, lastnimi uspehi in neuspehi. Do danes je izdala že 8 svojih knjig ter jih več kot 10 napisala po nareku drugih. Avtorske pravice za knjigo Ameriški milijonarji so spregovorili je prodala celo na kitajski trg. Znana je tudi kot soustanoviteljica podjetja 500 podjetnic d.o.o., danes pa je lastnica Založbe 5KA, ki podpira talentirane slovenske avtorje. Petrina zgodba o neverjetnem vzponu nas je navdihnila, zato smo se na ZLU odločili podpreti tiste, ki želijo uspeti na svoji poslovni poti.

V okviru projekta Center za pridobivanje kompetenc Zasavje 2018­–2022 smo pripravili brezplačen program Uporabno podjetniško znanje za začetnike, s katerim smo želeli bodočim podjetnikom utreti pot. Svet podjetništva zna biti na začetku zelo krut in le najvztrajnejši uspejo. Dejstvo je, da vsakdo doživi neuspeh, pomembno je, kako se z njim spopade in kaj se iz tega nauči. Poleg imenovane Petre Škarja smo k sodelovanju tudi strokovnjaka za mreženje Boška Praštala in finančno strokovnjakinjo Ano Vezovišek.

Odziv na razpisani program je bil neverjeten. Povpraševanje in prijave so prispele od vsepovsod.

Zaradi epidemije covida-19 so predavanja potekala na daljavo, torej smo udeležencem prihranili čas in denar. Vsi sodelujoči z veseljem obiskujejo predavanja, navdušeni so nad izbranimi vsebinami, ki temeljijo na praktičnih primerih in razvijanju lastnih idej. Pravijo, da se znanje množi, če se deli, in predavatelji ga nesebično posredujejo, oplemenitenega s svojimi izkušnjami. Zaposleni na ZLU pa smo dobili priznanje, da znamo in zmoremo izpeljati kakovostne programe tudi na daljavo. 

Nataša Pirnat Drobne (natasa.pirnat-drobne@zlu.si), ZLU

Skip to content