Mapa s tremi preglednicami je najnovejša publikacija v zbirki Angleščina po mavrični bližnjici. Ta zbirka, v kateri je doslej izšlo že 35 učnih gradiv avtorice Dušice Kunaver,  poenostavlja učenje temeljne angleške slovnice in besedotvorja. Kaže naravno, matematično – logično pot ne le k temeljem angleščine, ampak hkrati tudi k temeljem večine evropskih jezikov. Skoraj vsi evropski jeziki pripadajo indoevropski jezikovni skupini. Grajeni na sedmih temeljih, ki jih mavrična bližnjica prikazuje na sedmih mavričnih barvah (rdeči samostalniki, oranžni pridevniki, rumeni zaimki, zeleni števniki, modri predlogi, vijoličasti prislovi in beli glagoli). Temeljni cilj metode mavrične bližnjice je: slovnica enostavno, besede zabavno (ob pravljicah, pesmicah,  pripovedih, anekdotah, zanimivih zgodbah ….), da bi poenostavljati slovnico. Metoda vnaša v pouk novosti, ki bistveno olajšajo in pospešujejo učenje jezikov. Republiški strokovni svet je metodo mavrične bližnjice potrdil leta 1997 in registrirala jo je tudi Avtorska agencija za Slovenijo.

Mapa Angleščina v treh korakih vključuje tri temeljne preglednice z najpomembnejšimi temelji angleške slovnice:

1. korak – temelji angleščine so prikazani  najprej skrajšano – v sedmih barvah na mavrici, nato pa še na preglednici.

2. korak – namenjen je “matematično” prikazanemu sistemu angleških glagolskih časov: Past–Present–Future v Basic in Perfect obliki – vsak od njih ima poleg Simple še svojega Continuous »dvojčka«.

Oblika in vsebina vseh dvanajstih (2 krat 6) glagolskih časov je grajena logično, preprosto, po matematičnih formulah (Present Perfect Continuous: Present od have, Perfect od to be, Continuous -ing).

3. korak – temeljne zakonitosti treh  glagolskih  oblik (Conditionals, Sequence of Tenses, Reported Speech)  preglednica postavlja na skupno, eno samo »pravilo igre«. Na preglednici »korakamo« po en korak v smer, v katero smo obrnjeni:

v levo: iz Present v Past,  na desno: iz will v would. To je vse!

Koliko šolskih problemov bi lahko olajšala Angleščina v treh korakih, če bi prišla med šolarje in druge udeležence izobraževanja, tudi odrasle! Pogled na temelje jezika iz “ptičje perspektive” prikaže jezik kot celoto in ustvari poenostavljen pogled na prastari preprosti mehanizem, ki se imenuje jezik.

Dušica Kunaver (dusica@kunaver.net)