Na zaključnem panelu AK so svoje poglede, mnenja in spoznanja na temo ključnih kompetenc za kakovostno življenje starejših odraslih predstavili tudi organizatorji izobraževanj, predavatelji in svetovalci. Spregovorili so o svojih izkušnjah, o tem, kako poskušajo neaktivne starejše povabiti k vključitvi v izobraževanje, kako poteka ozaveščanje starejših o izobraževalni ponudbi in možnostih učenja, kakšno podporo jim nudijo pri vključitvi v izobraževanje, kako usklajujejo povpraševanje starejših po določenih znanjih z izobraževalno ponudbo. Izpostavili so znanja, po katerih starejši najpogosteje povprašujejo, in odgovorili na vprašanje, katere osebnostne lastnosti naj ima izobraževalec pri delu s starejšimi. Zelo pomembno je povezovanje in stalno sodelovanje izobraževalne ustanove z različnimi ustanovami v lokalnem okolju, na primer z društvi, nevladnimi organizacijami, centri za socialno delo, domovi za ostarele in drugimi službami, ki delujejo na terenu in imajo stike s starejšimi. Z njihovo pomočjo lažje dosegajo starejše v oddaljenih krajih, kjer ni možnosti za izobraževanje in učenje.

Pomembne so tudi različne oblike podpore starejšim. Te nudijo motivacijo za vključitev v učenje, jim pomagajo premostiti ovire. Pomembno je nenehno nagovarjanje starejših, da je učenje koristno, pomembno in privlačno, da pripomore k premostitvi socialne izključenosti, vzdrževanju njihove neodvisnosti in splošnega dobrega počutja ter da bogati življenje v zrelih letih. Potrebna je stalna komunikacija z učečimi se, prilagajanje učnih aktivnosti njihovim zmožnostim, željam, zanimanjem, saj se bodo starejši le tako vračali. Med starejšimi so najbolj iskana znanja s področja uporabe računalnika, pametnih telefonov in tablic, jezikovna izobraževanja, programi za varno in kakovostno starost ter druge vsebine. Izobraževalci starejših morajo biti prijazni, potrpežljivi, prilagodljivi, morajo znati prisluhniti slušateljem, njihovim potrebam, željam in zanimanjem, se znati približati njihovim talentom in sposobnostim ter spodbuditi v starejših učenje z radostjo.

Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS