Oktobra je bilo v Istanbulu posebno usposabljanje, v katerem se prostovoljci niso naučili le umetnosti dialoga, temveč tudi, kako postati ambasadorji družbenih sprememb. Usposabljanje je del evropskega projekta A-CLASE (Adult Classic Literature and Arts Synergy for Equality), katerega namen je povezovanje generacij in spodbujanje vključenosti z dialoškimi srečanji.
Kaj je projekt A-CLASE?
Projekt A-CLASE presega klasične izobraževalne okvire. V enakovreden dialog o temah, ki so včasih rezervirane za univerzitetne kroge, namreč združuje prostovoljce, brezposelne in manj izobražene odrasle. S klasično literaturo kot osnovo se udeleženci v pogovorih srečajo z univerzalnimi vprašanji o ljubezni, pravičnosti, pripadnosti in življenjskih vrednotah. Vsaka izkušnja dialoškega srečanja spodbuja medsebojno spoštovanje, krepi socialne vezi in odpira vrata širšemu kulturnemu razumevanju.
Dialoška srečanja v praksi: Usposabljanje v Istanbulu
Usposabljanje za dialoška srečanja med 7. in 11. oktobrom v Istanbulu je združilo prostovoljce iz Slovenije in Turčije. Program je vseboval teoretični del o zgodovini in pomenu dialoga v izobraževanju, praktične simulacije dialoških srečanj ter vodenje delavnic o moderiranju. Udeleženci so ob zaključku usposabljanja ustvarili tudi akcijske načrte, s katerimi bodo pridobljena znanja prenesli v svoje lokalne skupnosti.
Odkrivali so kulturne znamenitosti Istanbula in razpravljali o zgodovinskih primerih medkulturnega dialoga. Obisk Hagije Sofije, Modre mošeje in Velikega bazarja jim je omogočil tako poglobitev v tematiko dialoga in kulturne izmenjave kot iskanje načinov za prenos v svoja dialoška srečanja doma.
Zakaj klasična literatura?
Morda se zdi nenavadno, da projekt za socialno vključenost temelji na klasični literaturi. Vendar je prav to bistvo dialoških srečanj – odpiranje kulturnih zakladov vsakomur. Branje Shakespeara, Dostojevskega ali Homerja ni le literarna izkušnja, ampak tudi pot do globokih življenjskih razmislekov, ki presega meje časa in prostora. Projekt A-CLASE ponuja prostor, kjer lahko vsi, ne glede na ozadje, odkrijejo moč literature in se povežejo z univerzalnimi človeškimi vprašanji.
Povezovanje generacij
Projekt A-CLASE v svoje dialoške skupine vključuje starejše prostovoljce, ki delujejo kot moderatorji in mentorji brezposelnim ali manj izobraženim odraslim. Ko prostovoljci delijo svoje izkušnje in znanja, medgeneracijsko povezovanje pridobi dodano vrednost. Mnogi mlajši udeleženci pridobivajo nove spretnosti in samozavest, starejši pa doživljajo občutek vključenosti in vrednosti v svoji skupnosti.
Z metodologijo egalitarnega dialoga prispeva k bolj povezani, vključujoči in izobraženi skupnosti. V svetu, kjer so razlike včasih prevelike, takšne pobude dokazujejo, da lahko dialog postane most med generacijami, kulturami in posamezniki – vse to pa se začne z odprto knjigo in pripravljenostjo na pogovor.
Belinda Lovrenčič (belinda.lovrencic@ric-nm.si), RIC Novo mesto