»Soustvarjamo družbo znanja« je ob 60-letnici večine LU v Sloveniji povsem upravičena trditev. Minister za izobraževanje, znanost in šport dr. Jernej Pikalo v uvodnem nagovoru izpostavlja pomembno vlogo VŽU v sistemu vzgoje in izobraževanja. T. i. delavske univerze so pred šestdesetimi in več leti omogočale delavcem pridobivanje izobrazbe. V svojem razvoju so se preoblikovale v organizacije, ki skrbijo tako za razvijanje osnovnih spretnosti, medgeneracijsko prenašanje znanja, pridobivanje poklicev kot vseživljenjsko učenje.

Svoj pogled na zgodovino te oblike izobraževanja in učenja je pripravila tudi prof. dr. Ana Krajnc, ki pri razvoju izobraževanja odraslih v regiji in širše dejavno sodeluje. V nagovoru na kratko predstavlja zgodovino ozaveščanja in informiranja o pomenu pridobivanja in ohranjanja znanja.

O vlogi LU v spreminjajočih se okoliščinah v uvodnem delu spregovori tudi predsednik ZLUS mag. Bojan Hajdinjak. Poudarja pomen aktivnega sodelovanja in družbeno kritičnost vseh vključenih, da bi lahko soustvarjali prihodnost.

V osrednjem delu publikacije so predstavljeni zgodovinski pregled razvoja LU, njihov pomen v lokalnem okolju, primerjava slovenskih ustanov z nemškimi »ljudskimi šolami« (Volkshoschschulen) in demografske spremembe kot izziv za njihov nadaljnji razvoj. 22 slovenskih LU prikazuje svoje primere dobrih praks in različne uspešne projekte.

Zaključni del zbornika so pripravili mag. Katja Dovžak, vodja sektorja za IO na MIZŠ, mag. Andrej Sotošek, direktor ACS, in Ibrahim Kasabji, ki se je na AZM – LU naučil slovensko in dobil motivacijo za nadaljnje izobraževanje.

Prispevki utrjujejo prepričanje, da so ljudske univerze organizacije, ki se najhitreje in najintenzivneje prilagajajo družbenim spremembam. To nedvomna potrjuje število zadovoljnih uporabnikov. Dejstvo je, da kdor enkrat pride po znanje, ostane na poti VŽU.

V Knjižnici ACS knjiga trenutno ni na voljo, ker je izposojena; med čakanjem lahko prelistate spletno različico.

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS