V torek, 29. januarja, je v MK Kranj potekala zaključna konferenca mednarodnega projekta »Family Literacy Works!«. Namen projekta je bil razviti poklicni profil moderatorja družinske pismenosti. Projekt se je začel z analizo programov družinske pismenosti v sodelujočih državah, o tem je pripravljeno obsežno poročilo, ki je na voljo v e-obliki. Ugotovili so, da se s področjem družinske pismenosti ukvarja kar nekaj organizacij, ki pa v največji meri poudarjajo spodbujanje bralne pismenosti otrok. Na podlagi ugotovitev so oblikovali program usposabljanja za moderatorje družinske pismenosti v knjižnicah. Traja 30 ur in je sestavljen iz šestih modulov, vezanih na strokovno področje, pedagoško-andragoško področje, moderatorstvo, medosebni odnosi in socialno področje, menedžment in osebnostna rast. V okviru projekta so v sodelujočih državah izpeljali pilotne izvedbe. V Sloveniji so se pilotnega usposabljanja moderatorjev udeležili knjižničarji iz vse Slovenije. Ti so potem v svojih okoljih pripravili srečanja z družinami, na katerih so povezovali branje z učenjem tako staršev kot otrok.

Konferenca se je začela z nagovorom direktorice MK Kranj, Brede Karun. Sledila je predstavitev samega projekta, ki je trajal dve leti in v katerega je bilo vključenih 5 držav (Avstrija, Slovenija, Portugalska, Romunija in Makedonija). Maja Lesar je predstavila tri ključne rezultate: analizo programov, razvoj poklicnega profila moderatorja ter izvedbo usposabljanja za moderatorje in starše.

Predstavitvi projekta je sledila delavnica. Mag. Tilka Jamnik, promotorka branja in strokovnjakinja s področja mladinske književnosti, je v pogovoru z dvema družinama pokazala dober primer dela z otroki in njihovimi starši. Dr. Wolfgang Moser iz Gradca (Avstrija) je v nadaljevanju predstavil različne dejavnosti, ki jih v njegovem okolju izvajajo na področju spodbujanja družinske pismenosti v knjižnicah. Izpostavila bi tako imenovani ”bookstart”, začetni paket, ki ga brezplačno prejmejo vse družine s predšolskimi otroki in je družinski vodnik po knjižnici za starše in otroke. Oblikovali so tudi aktivnosti STEM, povezane z učenjem naravoslovja, tehnologije, inženirstva, matematike, saj so na tak način v knjižnice pritegnili tudi očete z otroki.

Mag. Estera Možina z ACS je predstavila mrežo deležnikov za pismenost in bralno kulturi v družini, ki je delovala v letu 2018, in nastajajoči portal družinske pismenosti.

Špela Kocjančič (spelca.kocjancic@gmail.com)