Slovensko IO je pred štirimi leti dobilo javno službo, v katero je vključena tudi svetovalna dejavnost v IO. S tem so bili zagotovljeni sistematičen razvoj, predvsem pa trajna in brezplačna dostopnost te dejavnosti vsem odraslim, tudi tistim, ki se zaradi različnih ovir redkeje vključujejo v učenje oz. se za vključevanje v podporne dejavnosti ne odločajo.

CIK Trebnje deluje v okolju, kjer se v izobraževalne dejavnosti v velikem deležu vključujejo tudi odrasli z nizko razvitimi osnovnimi spretnostmi. Soočajo se z različnimi oblikami prikrajšanosti: obsojenci, Romi, brezposelni, priseljenci in drugi. Vsem je skupno, da imajo praviloma nizko razvite osnovne spretnosti, nizko samopodobo in negativne izkušnje z rednim izobraževanjem. Hkrati pa imajo pestre življenjske izkušnje in veliko skritega znanja, ki je navzven žal skrito. Svetovalci se zato v postopkih vrednotenja temeljnih spretnosti dnevno soočajo z izzivi, kako osvetliti njihovo znanje. Pogosto se soočajo tudi s pomanjkanjem poznavanja primernih orodij za ugotavljanje in vrednotenje predhodno pridobljenega znanja.

Zato smo na CIK Trebnje skupaj s partnerji – ACS, združenjem EAEA, Univerzo iz Valladolida iz Španije ter Scotland’s Learning Partnership iz Velike Britanije – razvili inovativne produkte, ki bodo v pomoč svetovalcem v postopkih vrednotenja predhodno pridobljenega znanja odraslih z nizko razvitimi spretnostmi.

  • Oblikovali smo digitalno zbirko različnih orodij za vrednotenje jezikovne, matematične in digitalne spretnosti ter pismenosti.
  • Razvili smo metodologijo za vrednotenje temeljnih digitalnih in matematičnih spretnosti ter pismenosti za svetovalce v IO. V središče svetovalnega procesa postavimo odraslega, vrednotenje znanja pa sloni na štirih stopnjah, kot jih definira Cedefop (ugotavljanje, dokumentiranje, ocenjevanje, certificiranje).
  • Kot pripomoček za izvajanje svetovalne dejavnosti smo razvili smernice za svetovalce za izvajanje vrednotenja predhodno pridobljenega znanja odraslih z nizko razvitimi osnovnimi spretnostmi. Na voljo so kot e-knjiga in vodijo svetovalca skozi postopek vrednotenja temeljnih zmožnosti.
  • Priporočila za vključevanje metodologije v sisteme izobraževanja odraslih in dejavnosti svetovanja v EU vsebujejo napotke za svetovalce, organizacije, ki izvajajo svetovanje, ter odločevalce. Slednjim pojasnjujejo, kako rezultate projekta vpeljati v sisteme dejavnosti svetovanja.

Rezultate intenzivnega dvoletnega dela smo predstavili na zaključni konferenci 21. decembra v Ljubljani. Organizirali smo jo v sodelovanju z ACS. Veseli nas, da sta bila pomen in kakovost naših novih produktov široko prepoznana. Na predstavitvi rezultatov so bili namreč navzoči svetovalci iz vseh 34 organizacij v Sloveniji, ki tvorijo javno mrežo svetovalne dejavnosti v IO.

S projektom smo tako razvili dragocene rešitve na področju svetovalne dejavnosti za odrasle. Svetovalci jih bodo lahko neposredno uporabljali pri svojem delu z uporabniki.

Vsi projektni rezultati so brezplačno na voljo na spletni strani projekta.

Sabina Tori Selan (sabina.tori-selan@ciktrebnje.si), CIK Trebnje