Skip to content

Mag. Mihaela Selak Petković z ACS je pripravila zanimiv prispevek o UI v IO in ga objavila v spletni rubriki InfO-mozaik ACS. V zapisu je analizirala, kako UI že vpliva na procese učenja in poučevanja ter kakšne priložnosti in izzive prinaša izobraževalcem, učečim se in oblikovalcem politik.

Vsebina temelji na aktualnih evropskih in nacionalnih strateških dokumentih ter raziskavah, ki poudarjajo pomen digitalne preobrazbe izobraževanja. Prispevek izpostavlja potrebo po razvoju digitalnih kompetenc izobraževalcev in učečih se ter opozarja na etične in pravne vidike uporabe UI v izobraževalnem procesu.

Poudarila je, da je pomembno ohranjati človeški vidik, zagotavljati enak dostop do znanja ter spodbujati odgovorno in etično uporabo novih tehnologij v korist vseh udeleženih.

Predstavila je podatke SURS, objavljene ob Dnevu varne rabe interneta. Ti kažejo, da 57 % prebivalcev pozna orodja UI. Med njimi je največ dijakov in študentov (94 %), 66 % zaposlenih in samozaposlenih, najmanj pa upokojencev (24 %).

Na poznavanje tehnologij UI vpliva tudi raven dosežene izobrazbe. Kar 78 % prebivalcev s terciarno izobrazbo, 51 tistih s srednješolsko izobrazbo in 44 % prebivalcev z največ končano osnovno šolo jih pozna.

Več o UI v IO si lahko preberete v prispevku na povezavi: InfO-mozaik št. 119 – Umetna inteligenca v izobraževanju odraslih.

Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS