Skip to content

Kaj vse bi o sebi povedalo 20-letno postojnsko svetovalno središče za izobraževanje odraslih?

Na prvo mesto bi zagotovo postavilo navdušenje nad svojim poslanstvom, da odraslim v primorsko-notranjski regiji zagotavlja prijazno, zaupno, brezplačno, kakovostno, celovito in strokovno informiranje ter svetovanje kot podporo pri izobraževanju in učenju.

V dveh desetletjih se je za njegovimi vrati slišalo nepregledno število zgodb, od težkih, prepredenih s strahovi, nemočjo, tudi jezo, pa tragikomičnih in vse do takih, ki navdihujejo in navdušujejo. Prav te zgodbe ga individualizirajo in povedo o njem največ, a jih bo zaradi svojega etičnega delovanja v popolni zaupnosti ohranilo zase. Doslej pa je opravilo skoraj 12.000 svetovalnih storitev.

Vseživljenjsko učenje ima v družbi 21. stoletja vseprežemajočo vlogo. In če se je v svojih začetkih usmerjalo v izrazito andragoško svetovanje, je realnost kmalu pokazala, da se izobraževalna pot odraslega organsko povezuje z njegovo karierno in celotno osebnostno potjo.Teh razsežnosti na silo ne gre niti ni moč ločevati. Svetovalno polje je bilo tako nujno razširiti in posameznika obravnavati čim celoviteje. Pri tem je bilo pomembno upoštevati tudi vlogo znanja in kompetenc drugih lokalnih služb, ki skrbijo za razvoj človeških virov. Sodelovanje z njimi udejanja v obliki regijske partnerske mreže. Ob svoji 20-letnici jo svetovalno središče prenavlja in vzpostavlja skladno z novimi nacionalnimi smernicami, saj je eden pomembnejših stebrov njegovega delovanja.

Osebno svetovanje in predstavitev na stojnici

Že od začetka v svetovalnem središču posebno skrb namenjamo ranljivim ciljnim skupinam, saj prav tem grozi, da se bodo brez vseživljenjskega učenja znašle v še bolj nezavidljivem položaju. Vseskozi iščemo načine, kako se jim čim bolj približati in jih nagovoriti na način, ki bo zanje najprimernejši. Ena od možnosti, ki jo pri tem pogosto uporabljamo, je terensko delo – iti v okolje bolj ranljivih ter jim informacije in podporo nuditi tam. V začetku sta v ta namen delovali dislokaciji v Cerknici in Ilirski Bistrici. Kasneje so se jim pridružili še mobilna svetovalna služba in infokotički po vseh občinah v regiji. Izkušnje so pokazale, da se prav slednji najbolj obnesejo, zato jih bomo ohranjali in krepili še naprej, obenem pa prilagajali aktualnim potrebam.

Leta soočanja z različnimi izzivi, od negotovega financiranja, hitrih družbenih in ekonomskih sprememb, globalnih kriz, ki se zadnje čase kar vrstijo, so nam prinesla pravo mero trdnosti in samozavesti, da zdaj smelo stopa naprej. Da je v preteklem letu postalo del javne službe, je zanj pomembna potrditev. Tako se tudi lažje posveča strokovnim izzivom. Te predenj postavljajo tako digitalna in zelena transformacija s številnimi novimi zahtevami po znanju kot vse bolj negotova prihodnost, s katero se soočajo njegove stranke.

Delavnica ISIO

Postojnsko središče ISIO je hvaležno ACS , da ga je strokovno podpiralo pri umeščanju v novem okolju, mu nudilo pravo znanje in pomagalo pri razvijanju ustreznih veščin in prijemov za njegovo delovanje. Zagotavljalo mu je primerne usmeritve in orodja, da so njegovi obiskovalci lahko prejeli kakovostno obravnavo. Posebej pa je hvaležno svetovalcem, tako tistim prvim, ki so z modelom ISIO orali ledino v naši regiji, kot vsem, ki stopajo za njimi. Vsak od njih se je soočal z različnimi izzivi, ki jih prinašajo različne okoliščine in vsi so jih uspešno rešili. Po 20 letih je namreč Svetovalno središče Postojna vedno bolj prepoznano, obiskano in koristno.

Erika Švara (erika.svara@lu-postojna.si), Svetovalno središče Postojna