V preteklem letu smo praznovali 100 let delovanja prvih LU na Slovenskem. Monografija Sto.let.je znanja, ki jo je izdala ZLUS, je pregled potovanja, ki so ga ljudske univerze prehodile, ter nakazuje pot, po kateri bi želeli stopati v prihodnje.

LU se skozi leta prilagajajo potrebam trga in lokalnega prebivalstva. Živimo v hitro spreminjajočem se svetu, digitalizacija nas žene v hitre spremembe in številni odrasli, starejši težko sledijo temu toku. Vseživljenjsko izobraževanje je pomembnejše kor kdajkoli.

Ljudske univerze imajo s svojo izjemno tradicijo neprecenljiv prispevek k širjenju obzorij marsikaterega prebivalca in prebivalke Slovenije. Že v preteklosti so pomembno prispevale k razvoju andragoške stroke in oblikovanju prakse izobraževanja odraslih, s svojimi bogatimi vsebinami pa danes omogočajo pridobivanje znanja in razvijanje sposobnosti za doseganje poklicnih in osebnih ciljev naših ljudi.

dr. Robert Golob,

predsednik Vlade RS

Monografija je razdeljena na tri dele. V prvem delu z naslovom Razvojni koraki: zagnali smo kolesje je opisana razvojna pot, ki so jo prehodile. Od prvih treh ljudskih univerz: Celje, Maribor in Jesenice, se je skozi leta to število povzpelo na kar 78 ljudskih oziroma delavskih univerz, dandanes pa jih je 35. Potrebe trga oziroma lokalnega prebivalstva so različne. V preteklosti smo lahko na delavskih univerzah zasledili programe za vzgojo, gospodinje, politične stranke, danes pa več pozornosti namenjamo različnim kompetencam, osebnostni rasti, zdravemu življenjskemu slogu, digitalnemu opismenjevanju.

V drugem delu, ki je poimenovan Sedanji izzivi: kolesje se vrti, avtorji razmišljajo o največjih izzivih sodobnega časa, kot so trajnostni razvoj, digitalizacija družbe, dolgoživost, prilagodljivost družbe in posameznikov ter medkulturnost. Kolegi z ljudskih univerz in ACS predstavljajo svoje poglede, načine in probleme, s katerimi se soočajo, ter izpostavljajo najbolj inovativne, v prihodnost usmerjene prakse.

Tretji del monografije z naslovom Želje za prihodnost: kolesje poganjamo naprej pa se osredotoča na vprašanja o izobraževanju odraslih. V tem delu spregovorijo strokovnjakinje iz prakse in študentke andragogike na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani ter direktorice ljudskih univerz. O pogledu na delovanje ljudskih univerz so povprašale tudi župane in analizirale njihova mnenja.

Monografija Sto.let.je znanja je dostopna v elektronski obliki.

Aleksandra Janežič (aleksandra.janezic@zlus.si), ZLUS

 

Skip to content