Skip to content

Pred informativnimi dnevi v februarju izobraževalne organizacije še pogosteje svetujemo, kako sprejeti pravo odločitev o nadaljevanju šolanja na srednjih šolah in fakultetah. Pri tem je treba biti pozoren na več vidikov, v prvi vrsti na talente, ki jih bo mlad človek v prihodnje z veseljem razvijal, zelo verjetno na različnih področjih in v različnih panogah. Svet se namreč danes spreminja tako hitro, da je tako rekoč nemogoče napovedati, kateri poklici bodo v ospredju čez nekaj let, kaj šele v daljšem obdobju. Vemo le, da mnogo poklicev prihodnosti danes sploh še ne poznamo, številni obstoječi pa se občutno spreminjajo.

Javni sklad je v zadnjih letih veliko vlagal v razvoj kompetenc zaposlenih, vendar je nemogoče napovedati, katere kompetence bodo ključne v prihodnje. Prav vseživljenjsko učenje bo zaposlenim pomagalo ohranjati zaposlitev, podjetjem pa tehnološki razvoj.

Irena Kuntarič Hribar,

Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS

Strokovnjaki namreč napovedujejo, da bodo generacije, ki zdaj vstopajo na trg dela, zavoljo hitrega razvoja tehnologije in avtomatizacije delovnih procesov v svoji karieri menjale več področij dela, po napovedih Svetovnega gospodarskega foruma pa bo v prihodnjih treh letih kar 54 odstotkov podjetij od svojih zaposlenih zahtevalo občutno izboljšanje in nadgradnjo veščin. Strokovnjaki ob tem dodajajo, da se bomo morali učiti in prilagajati tehnološkim spremembam celo življenje, zato zgolj diploma ne bo več merilo zaposlovanja ali ohranjanja zaposlitve. Imamo pa srečo, da nam je znanje danes dosegljivo bolj kot kdaj koli, tudi v Sloveniji in našem lokalnem okolju. V CIK Trebnje z aktualnimi izobraževalnimi programi tako podjetjem kot posameznikom omogočamo razvoj kompetenc, s katerimi lahko sledijo spremembam v svetu in ohranjajo konkurenčnost na trgu.

VŽU je torej ključno za celotno delovno dobo, še posebno če se želimo dvigniti iz povprečja. Vendar pa nam učenje ne pride prav le za kariero, temveč pozitivno vpliva tudi na zadovoljstvo, odprtost in aktivno državljanstvo. Raziskave kažejo, da vseživljenjsko učenje izboljša posameznikove spominske funkcije, sposobnost reševanja problemov in inovativno razmišljanje, poleg tega pa novejše nevroznanstvene raziskave kažejo, da se ljudje, ki se nenehno izobražujejo, bolje prilagajajo in dosegajo uspehe kljub izzivom, kot so na primer stresne okoliščine ali upadanje sposobnosti. VŽU prav tako bistveno pripomore k sposobnosti kritičnega razmišljanja, ki je v današnji poplavi (lažnih) novic in hitrem spreminjanju sveta izjemno pomembno za neodvisno in odgovorno razumevanje sveta.

Ravno zato je toliko pomembneje, da pri čim prej zaznamo talente mladega posameznika. Pred vključitvijo v izobraževanje se je zato morda dobro posvetovati s strokovnjaki, ki bodo poklicne interese pri mladih odkrivali z različnimi svetovalnimi pripomočki. V CIK Trebnje strokovne sodelavke svetujejo po modelu ISIO. Naša dejavnost informiranja in svetovanja je za zaposlene brezplačna, saj jo financirata EU iz ESS in RS, MIZŠ, ki financirata tudi programe v okviru projekta Pridobivanje temeljnih in poklicnih kompetenc 2018–2022.

Tanja Vrčkovnik (tanja.vrckovnik@ciktrebnje.si), CIK Trebnje

Foto: Alenka Stražišar Lamovšek in Foto Eving