Oktobra smo zaposleni na Ljudski univerza (LU) Ajdovščina organizirala dve skupinski mobilnosti Erasmus+. Zasledovali smo dva osrednja cilja: izboljšanje motivacije in vključenosti v neformalne programe izobraževanja odraslih ter krepitev digitalnih kompetenc. Udeleženci obeh mobilnosti so pridobili nova znanja, izkušnje in vpoglede, hkrati pa okrepili medkulturno razumevanje, digitalne kompetence, izboljšali motivacijo za učenje in skupinsko povezanost.

Caserta: kreativnost, medijska pismenost in sobivanje

Med 13. in 18. oktobrom smo obiskali izobraževalno organizacijo Didaxé. Deluje na področju neformalnega učenja, medijske pismenosti in digitalnih veščin. Program je bil zasnovan praktično, z veliko ustvarjalnosti, izmenjave idej in preizkušanja novih pristopov. Udeleženci so raziskovali svet fotografije, videa in medijske pismenosti ter se učili, kako s pametnim telefonom ustvariti kakovostne posnetke in jih uporabiti kot orodje za izražanje in pripovedovanje zgodb.

Posebno izkušnjo je predstavljalo sobivanje osmih oseb, ki se pred mobilnostjo niso poznale. Skupaj preživeti dnevi so zahtevali prilagajanje, potrpežljivost, odprtost in dobro komunikacijo. Prav ta vidik je močno prispeval k osebnostni rasti udeležencev, ki so ob zaključku poudarili, da so iz skupnega dela črpali navdih in samozavest ter spoznali, da so kos novim izzivom in neznanim situacijam. Celotna mobilnost je bila čudovita izkušnja, polna priložnosti za učenje, povezovanje in ustvarjalnost.

Ayamonte: jezik, kultura in sodobne metode učenja

Druga mobilnost je potekala konec oktobra v španskem Ayamonteju. Petdnevni program je združeval učenje jezikov, spoznavanje kulturnega okolja ter uporabo sodobnih pristopov pri učenju tujih jezikov. Udeleženke so pet dni sodelovale v programih javne jezikovne šole EOI Do Mundo Lume Ayamonte, kjer so se počutile dobrodošle in vključene v mednarodno skupnost učečih se.

Učne ure angleščine in španščine so potekale interaktivno, s poudarkom na praktični rabi jezika, sodelovalnih metodah in komunikaciji v resničnih situacijah. Veliko pozornosti je bilo namenjene tudi medkulturnemu dialogu ter spoznavanju novih učnih pristopov. Udeleženke so sodelovale tudi v delavnici komunikacije z umetno inteligenco, kjer so spoznale orodja, ki jih lahko uporabijo pri svojem nadaljnjem učenju in delu.

Program je bil premišljeno dopolnjen z dejavnostmi izven učilnic. Obisk solin je ponudil vpogled v lokalno dediščino in trajnostne prakse, medtem ko je obisk partnerske šole Universidade Tempos Livres v portugalskem mestu Vila Real de Santo António omogočil primerjavo načinov poučevanja in izvajanja programov z Ljudsko univerzo Ajdovščina ter izmenjavo dobrih praks.

Poseben vtis je pustilo tudi sodelovanje na dogodku ob 40. obletnici priključitve Španije in Portugalske Evropski uniji. Takšni trenutki so krepili občutek evropske pripadnosti in pomen učeče se skupnosti, ki presega državne meje. Sistematično spremljanje učenja prek dnevnih vprašalnikov je udeleženkam omogočalo sprotno refleksijo in prepoznavanje napredka.

Mobilnost je okrepila jezikovne spretnosti, samozavest, organizacijske sposobnosti, izboljšala je motivacijo za vključevanje v neformalne programe in okrepila medsebojno podporo.

Pomen mobilnosti

Obe mobilnosti sta pomembno prispevali k uresničevanju ciljev programa Erasmus+ ter k razvoju učečih se odraslih na LU Ajdovščina. Udeleženci in udeleženke so se vrnili domov bogatejši za nova znanja, razširjena obzorja, medkulturne izkušnje in motivacijo za nadaljnje učenje. Skupinske mobilnosti zato pri nas postajajo pomemben dejavnik krepitve kakovosti izobraževanja odraslih, saj omogočajo neposredno izmenjavo praks, razvoj kompetenc in gradnjo skupnosti, ki presega lokalni prostor.

Neja Fakin (neja.fakin@lu-ajdovscina.si), LU Ajdovščina