Decembra smo na ACS gostili profesorja z Danske dr. Paeda Sørena Ehlersa in indijsko profesorico dr. Shalini Sing. Predstavila sta nam danski sistem IO. Prelomnico na tam področju na Danskem predstavlja leto 1984, ko je parlament sprejel 10 točk programa IO ter delovanja nevladnih organizacij. Vključene so bile vse ravni: formalno, neformalno in priložnostno učenje. Deseta točka programa opredeljuje priznavanje predhodno pridobljenega znanja odraslih.

Leto pozneje je parlament potrdil ustanovitev javnih lokalnih centrov, ki so izvajali usposabljanje za potrebe trga dela. Ti so bili v pristojnosti Ministrstva za delo, pomenili pa so vpeljavo drugega tira – poklicnega – poleg že obstoječega splošnega izobraževanja.

V naslednjem desetletju, leta 1995, preide pristojnost za javne lokalne centre, ki so usposabljali za potrebe trga dela, z Ministrstva za delo na Ministrstvo za izobraževanje, hkrati pa to pomeni tudi njihovo vključitev v obstoječe poklicne šole. Z združitvijo so poklicne šole postale glavne ponudnice izobraževalnih programov za trg dela (monopol). V vse aktivnosti pa je vključeno tudi priznavanje predhodno pridobljenega znanja.

V predstavitvi je bilo izpostavljeno, da se IO na Danskem spreminja skozi čas zaradi spreminjajočih se zahtev. Da bi jih kar se da učinkovito napovedali, je danski parlament v obdobju 2001–2006 ustanovil t. i. učni laboratorij, začasni raziskovalni inštitut, katerega delo je bilo usmerjeno v proučevanje učenja v tej državi.

​Vera Mlinar (vera.mlinar@acs.si), ACS

Skip to content