Naše osnovno poslanstvo je z VŽU, izobraževanjem in svetovanjem razvijati kulturo učenja za boljšo kakovost življenja. Njegovo uresničevanje uspešno dokazujemo tudi z aktivnim sodelovanjem v mednarodnih projektih.

Z veseljem sporočamo, da smo pred kratkim uspešno zaključili dva projekta (STEPin in REVEAL) ter pričeli s štirimi novimi (MULTI-SCHOOLS, ASPIRE4R, GAMI.FI.RE ter ACLASE). Vodimo tri mednarodne projekte, kar za nas predstavlja še posebno pomembno nalogo in priložnost za vnašanje inovacij v organizacijo, lokalno, regionalno okolje in na nacionalno raven.

O zaključenih projektih

Partnerji v projektu REVEAL

STEPin naslavlja izzive internetne zasvojenosti pri otrocih in ponuja celovito spletno platformo za starše in izobraževalce odraslih. REVEAL pa se osredotoča na priznavanje neformalnih učnih izkušenj prek lokalnih mrež priznavanja (LRN). S tem prispeva k bolj usposobljeni in inovativni delovni sili. Vabljeni k ogledu rezultatov projektov na naši spletni strani.

O novih mednarodnih partnerstvih v VŽU

MULTI-SCHOOLS se nanaša na spodbujanje vključevanja migrantskih otrok v večkulturne šole s celovitim, digitalno usmerjenim učenjem jezikov in družinskim državljanskim udejstvovanjem.

Kickoff projekta Multischools

Zamisel o projektu MULTI-SCHOOLS se je rodila z vizijo, da bi zmanjšali ovire, s katerimi se soočajo učenci migranti. Prilagoditev šolskega pristopa bo učitelje opremila z znanji in viri za poučevanje v večkulturnih razredih. Starše bo vključila v izobraževalni proces in podpirala otroke med njihovim izobraževanjem. Projekt si prizadeva nuditi podporo šolam pri ustvarjanju vključujočega okolja za učence migrante s krepitvijo kompetenc učiteljev, spodbujanjem vključevanja staršev v šolsko življenje njihovih otrok. Krepitv njihovih jezikovnih kompetenc bo pripomogla, da se bodo lahko bolje sporazumevali in podpirali učne dosežke svojih otrok. Poleg tega poudarja spodbujanje vrednot EU, kot so spoštovanje, sprejemanje, raznolikost, enakost, solidarnost, dostopnost ter vključenost med domačini in migranti. Traja med 1. oktobrom 2023 in 31. januarjem 2026.

ASPIRE4R: Doseganje napredka z medvrstniškim inkluzivnim poklicnim izobraževanjem romskih učencev

Projekt se osredotoča na podporo integraciji romskih dijakov v poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Cilj je vzpostaviti model vrstniške podpore, deliti najboljše prakse in ustvarjati motivacijska gradiva, ki spodbujajo romske dijake k vpisu v poklicne šole. Prizadevamo si za aktivno vključitev romskih posameznikov, prostovoljcev, izobraževalcev in strokovnjakov za poklicno izobraževanje v projekt. Ta traja med 1. oktobrom 2023 in 30. septembrom 2025.

Z igrifikacijo do večje finančne pismenosti in poklicne pripravljenosti

GAMIFIRE igra

Projekt GAMI.FI.RE si prizadeva izboljšati finančno pismenost in poklicno pripravljenost mladih in odraslih, vključenih v poklicno izobraževanje in usposabljanje, zlasti iz ranljivih skupin. S pomočjo inovativne uporabe igrifikacije želi zagotoviti interaktivno in dinamično učno izkušnjo ter izboljšati vključenost in motivacijo učencev. Glavne dejavnosti vključujejo razvoj okvira za nadgradnjo finančnih kompetenc, razvoj igre za vrednotenje in spodbujanje finančnih spretnosti ter usposabljanje izobraževalcev in testiranje učinkovitosti nastalih orodij. Projekt traja med 1. septembrom 2023 in 31. avgustom 2025.

A CLASE: Spodbujanje enakosti skozi klasično literaturo in umetnost v IO

Cilj projekta je aktivirati starejše v socialnih in izobraževalnih dejavnostih ter jih vključiti v vlogo nosilcev sprememb v skupnostih z nudenjem podpore in aktivacije brezposelnih. Osredotoča se na izboljšanje mehkih veščin in računalniške pismenosti starejših, brezposelnih in manj izobraženih. Glavna dejavnost je vključevanje dialoških srečanj v izobraževanje odraslih za spodbujanje pismenosti, socialne vključenosti in VŽU. Projekt predvideva usposabljanje starejših prostovoljcev (z učnimi mobilnostmi), organizacijo dialoških srečanj, usposabljanje za računalniško opismenjevanje in pilotne delavnice. Med cilje projekta so vključeni povečanje udeležbo starejših, izboljšanje spretnosti in pismenosti, zaposljivost in vključitev dialogov v učni načrt IO. Projekt se je začel ob novem letu, traja do 30. junija 2025. Podrobnosti bodo objavljene kmalu.

 V RIC-u se zavedamo, da brez partnerskega sodelovanja in udeležencev, ki so bili (in bodo) deležni aktivnosti naših projektov, ne bi zmogli toliko, kolikor zmoremo. Zato izražamo hvaležnost za sodelovanje vsem svojim udeležencem, formalnim in tihim partnerjem. Veselimo se pozitivnega vpliva, ki ga bodo ti projekti imeli v VŽU, vključevanju in družbenem razvoju.

Tina Kržišnik (tina.krzisnik@ric-nm.si), RIC Novo mesto

Skip to content