Velike. To se je izkazalo 12. aprila na dogodku Potenciali povezovanja v Cankarjevem domu. Organizatorji, predstavniki MK in MVI, so k sodelovanju povabili ACS, CMEPIUS, predstavnike različnih kulturnih ustanov – koordinatorje KUV pa tudi ustanove s področja IO. Zbralo se je blizu 70 udeležencev z enim skupnim ciljem – iskati možnosti sodelovanja.
Dr. Nives Ličen z Oddelka za pedagogiko in andragogiko ljubljanske FF je v uvodnem predavanju dregnila v osje gnezdo. Izpostavila je prepad med tistimi, ki čutijo odpor do učenja, in nami, ki se tega nikakor ne moremo nasititi. Vprašala se je, kako pridobiti posameznike, ki živijo v mehurčkih neznanja z napačnimi prepričanji in se družijo z enako mislečimi. Njen odgovor je na dlani: kulturne ustanove, predvsem knjižnice, so tiste, ki lahko najdejo pot k ljudem.
Krepiti moramo novo spretnost: lastno zmožnost razvoja modrosti.
IO, zlati neformalno, mora biti prilagojeno ljudem – naj odgovarja na njihove potrebe, ki so v posameznih okoljih različne. V zvezi s tem je predstavila interaktivni model načrtovanja, kjer se koraki med seboj neprestano prepletajo. Poleg intervjujev, anket in fokusnih skupin je kot možnost raziskovanja potreb po izobraževanju predstavila metodo potrjevalnega odkrivanja (appreciative inquiry). Temelji na vprašanju, kaj že imamo in je dobro. Omogoča, da najprej dobimo potrditev, na kateri utemeljimo nadaljnje načrtovanje.
Rezultat učenja ni le znanje
V zaključku svojega predavanja je dr. Ličen poudarila, da je pri izobraževanju odraslih, zlasti manj zainteresiranih, rezultat lahko to, da dva človeka spregovorita ali da se en udeleženec odloči, da bo še prišel.Na dogodkih TVU si dovolimo sanjati
V nadaljevanju je mag. Zvonka Pangerc Pahernik povzela prizadevanja ACS, ki že od leta 1996 prireja Teden (od leta 2020 Tedne) vseživljenjskega učenja, od leta 2012 pa Parado učenja. Oba projekta temeljita na optimističnem pristopu – predstavljata pridobivanje znanja kot nekaj prijetnega, lepega in koristnega. Podaljšane roke osrednje ustanove za IO so koordinatorji TVU in PU, ki so za svoje sodelovanje tudi finančno podprti. Navzoče je povabila k sodelovanju v festivalu učenja pod okriljem katerega od naši partnerjev. To so LU, knjižnice, zavodi in druge ustanove, ki med svoje osnovne dejavnosti štejejo (tudi) IO.
TVU povezujemo z 2 D (dream, dance) in 2 S (share, steal). Na festivalu učenja sanjamo, plešemo, delimo ideje in jih krademo drug drugemu.
Parada učenja je izšla iz projekta EPUO. Pod njegovim okriljem se tudi v tem obdobju ukvarjamo s spretnostmi, saj organiziramo forume, na katerih gostimo vidne strokovnjake in praktike. Na podlagi Foruma o kulturnem življenju je nastala pobuda za sodelovanje med kulturnimi ustanovami in izobraževalci odraslih. Koordinatorje in izvajalce KUV je povabila, da svoje dejavnosti predstavljajo tudi na tej spletni stani. Predstavila je nedavni produkt projekta – video, ki smo ga pripravili ob 10-letnici projekta EPUO v Sloveniji.
Portal Kam po znanje – stičišče ponudnikov in povpraševalcev po znanju
Tudi prenovljena spletna stran Kam po znanje je produkt projekta EPUO. Več o njem je povedala njegova urednica Erika Brenk z ACS. Lični spletni portal, ki iz dneva v dan pridobiva prepoznavnost, je približala udeležencem in požela veliko zanimanja. Portal je pred kratkim dobil podstran, povezano z zgoraj omenjenimi spretnostmi.
Portal Kam po znanje je dober motivator odraslih za učenje, namenjen pa je najširši javnosti, tako udeležencem kot učiteljem in organizatorjem.
Posebej je poudarila pomen videovsebin, ki so velik motivator za vključevanje udeležencev v izobraževanje in učenje.
Erasmus+ v podporo splošnemu in profesionalnemu razvoju posameznika
Ana Stanovnik Perčič iz CMEPIUS je poleg svoje organizacije, ki s projekti Erasmus+ krepi razvoj učiteljev in udeležencev, predstavila platformo EPALE. Gre za neločljivo povezani zadevi, saj je o vsakem uspešno izvedenem projektu mogoče brati navdihujoče zgodbe na portalu EPALE. Predstavila je nekaj zgledov uspešnih projektov in mobilnosti, posebno tistih, katerih nosilci so bili na dogodku navzoči. EPALE vsebuje tudi stran, ki olajšuje iskanje partnerjev za nastajajoče projekte Erasmus+.
Neslutene možnosti sodelovanja
V nadaljevanju smo imeli pred seboj celo vrsto posameznic, ki so predstavile projekte različnih področij KUV. Srečali smo vse veje kulture, od gledališča do intermedijskih umetnosti. Alenka Štrukelj je prikazala portal Družinska pismenost in dejavnosti, povezane s tem projektom. Prizadevanja kulturnih ustanov imajo nekaj stičnih točk. Ena je vseživljenjskost – v časovnem in prostorskem smislu. Obiskovalcem se v največji meri prilagodijo in jih zagotavljajo njihovo dejavno vključenost. Ugotavljajo, da je občinstvo težje pridobiti kot obdržati in prav pri tem se lahko vzajemno podpremo. Raznolike zamisli sproti udejanjajo.
Od ust do ust – v e-Novičke
Nisem si mogla kaj, da ne bo že vse od Zvonkine predstavitve, v katero je vključila tudi naše e-Novičke, hrepenela po izreku ene povedi: Vse to je v e-Novičkah! Če še ni, bi pa lahko bilo. Na naši strani bomo za to poskrbeli in v nadaljevanju povabili kulturne ustanove, naj v posebni rubriki ozaveščajo o svojih dejavnostih, s poudarkom na tistih, ki zadevajo odrasle ali pa večgeneracijsko učenje in ustvarjanje.
Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS