V sredo, 5. aprila, sem se udeležila posveta z delavnico na temo mikrodokazil v organizaciji Univerze v Ljubljani. Na posvetu je bil predstavljen projekt ULTRA, gostili pa so tudi mednarodno strokovnjakinjo z University College of Cork z Irske, Lindsey El Amoud, ki je predstavila ureditev tega področja na njihovi univerzi. Čeprav posvet ni bil celodneven, lahko rečem, da je bil vsebinsko izjemno bogat in zanimiv.
V plenarnem delu je najprej vodja sektorja za visoko šolstvo na MVZI, Duša Marjetič, predstavila novosti na področju urejanja področja mikrodokazil v Sloveniji. Izpostavila je, da gre za reformo 5.0, katere temeljni cilj je visoko usposobljena delovna sila. Pri tem so glavna izhodišča zelena preobrazba, digitalna preobrazba in vseživljenjsko učenje ter mikrodokazila. Ta naj bodo v Sloveniji umeščena v visokošolsko izobraževanje, vključujejo naj učeče se v formalnem izobraževanju, namenjeni pa naj bodo potrebam na trgu dela. Za ustrezno umestitev mikrodokazil v slovenskem prostoru je treba razviti ekosistem, ki vključuje vrednotenje, kakovost, veščine, izvajalce, nacionalno ogrodje kvalifikacij, socialni dialog in katalog mikrodokazil. Trenutno v Sloveniji potekajo pogovori z MDDSZ o umeščenosti mikrodokazil v tretji steber nacionalnega ogrodja kvalifikacij.
Še posebno zanimiva pa je bila predstavitev ureditve področja mikrodokazil na Irskem, kjer združujejo holistični pristop. Ne gre le za učenje za namen zaslužka, temveč za učenje za življenje. Zato ne sme, po besedah mednarodne strokovnjakinje z University College of Cork, Lyndsey El Amoud, sistem mikrodokazil nikogar pustiti zunaj.
Vera Mlinar (vera.mlinar@acs.si), ACS