Za začetek povzemamo vsebine zadnjih dveh številk glasila LLLP Insights

  • Septembrska številka novičnika prinaša številne novice, objavlja priložnosti za učenje, sodelovanje ter izmenjavo idej. Jesen bo bogata z dogodki, projekti in razpravami o ključnih izzivih izobraževanja – od digitalne pismenosti do enakosti in vključevanja. Več >>
  • Novičnik LLLP, ki je izšel ob koncu avgusta, pa prinaša številne primere, kako postaja vključevanje osrednji del izobraževalnih politik in praks. Več >>

Publikacija z naslovom Lifelong learning in 2000 and 2020 analizira, kako se je v dveh desetletjih izboljšal dostop posameznikov do vseživljenjskega učenja v Evropi. Študija ugotavlja, da so bile dosežene pomembne spremembe pri spodbujanju bolj prožnih in vključujočih izobraževalnih sistemov, vendar ovire in izzivi ostajajo. Več >>

Predstavljamo 154. številko Cedefopovega novičnika, ki med drugim ponuja predstavitev novih dokumentov in publikacij. Vabi na številne jesenske dogodke. Ministri EU, odgovorni za PIU, so se 11. septembra srečali v danskem mestu Herning. Podprli so Herningško deklaracijo, ki bo usmerjala razvoj poklicnega izobraževanja do leta 2030. Cilj je ustvariti privlačne in vključujoče sisteme, ki prinašajo kakovostna delovna mesta in večjo konkurenčnost. Več >>

V drugi sezoni podkasta Beyond Learning se Aleksandra (Ola) Kozyra in njeni kolegi iz EAEA odpravljajo na potovanje po srednji in vzhodni Evropi. Raziskujejo, kako lahko učenje spodbuja občutek pripadnosti v spreminjajočem se svetu. Srečujejo se z učečimi se odraslimi, izobraževalci, pa tudi filmarji, raziskovalci, migrantskimi in feminističnimi kolektivi, ki v središče svojega dela postavljajo gradnjo skupnosti. Pogovore snemajo v centrih za IO in na umetniških predstavah, v kavarnah, mestnih vrtovih in drugih skupnostnih prostorih, kjer poteka učenje in nastajajo nove identitete. Več >>

OECD je objavila novo izdajo mednarodne publikacije Pogled na izobraževanje (Education at a Glance 2025). Letošnja izdaja posebno pozornost posveča terciarnemu izobraževanju. Preučuje stopnje dosežkov, razlike v rezultatih na trgu dela po študijskih področjih, stopnje zaključka študija in znanja odraslih s kvalifikacijami na terciarni ravni. Dodatno poglavje prinaša rezultate raziskave o znanju odraslih 2023 (PIAAC) in jih povezuje z drugimi relevantnimi kazalniki. Več >>

V poletni številki ELM izpostavljajo dve veliki temi: kako zagotoviti bolj prilagodljive možnosti za učenje in kako preprečiti digitalno izključenost. Ekonomistka OECD Elif Bahar opozarja, da odrasli delavci nujno potrebujejo posodobljene veščine. A ovire, kot so čas, stroški in dostop, ostajajo velike. V svojem prispevku ponuja možne poti, kako programe usposabljanja narediti bolj prožne in dostopne. Več >>

Evropska nagrada za inovativno poučevanje (EITA) je pobuda, ki je bila vzpostavljena s sporočilom EK o uresničitvi evropskega izobraževalnega prostora do leta 2025. Tema letošnje nagrade je krepitev aktivnega državljanstva. Poudarja pomen izobraževanja za demokratično udeležbo, skupne vrednote ter civilno angažiranost. Med 117 nagrajenci kar trije koordinatorji projektov prihajajo iz Slovenije. Več >>

Avgusta so nam iz Knjižnice UIL poslali novičnik, v katerem so zbrali povzetke iz zanimivih publikacij. Vabimo vas k branju nekaterih prispevkov. Več >>

Prijetno branje vam želim!

Priredila: Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS