Predzadnje petkovo srečanju v letu 2022 smo organizirali kar v sredo, 9. novembra. Sodelavke iz SKI smo predstavile nekaj ključnih informacij iz analiz izvajanja in spremljanja programov andragoškega usposabljanja in spopolnjevanja ACS. Pripravljamo jo že od leta 2010. Na začetku so evalvacijska poročila zajemala le analizo izvedb programov v središču SKI. Od leta 2019, ko smo spletno aplikacijo v podporo izobraževalni dejavnosti ACS (aplikacija IZO ACS) nadgradili z modulom Statistike, pa v analizo vključujemo vse izvedbe usposabljanja in spopolnjevanj na ravni ACS. V analizo so zajeti programi, ki so bili razpisani v aplikaciji IZO ACS.
V predstavitev smo zajele 3-letno obdobje ter izpostavile nekaj pomembnih podatkov in informacij. Predstavljeni so v primerjalnih grafih ter posameznih letnih analizah.
S sodelavkami Zdenko, Petro in Karmen smo analize prikazale po vsebinskih sklopih. Začele smo s predstavitvijo metodologije zbiranja podatkov in nadaljevale z analizami podatkov o udeležencih in izpeljanih programih. V članku izpostavljamo le nekaj ključnih podatkov.
Že vrsto let imamo razvit sistem spremljanja usposabljanja in spopolnjevanja ACS. Podatke o zadovoljstvu udeležencev z izpeljanimi programi pridobivamo iz različnih vprašalnikov in aplikacij:
- s spletnim orodjem za anketiranje 1KA;
- v okviru sistema KATIS – Katalog programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, s katerim upravlja MIZŠ;
- podatke o udeležencih zbiramo preko e-prijavnice v spletnem portalu Moj ACS spopolnjevanje (MOJ ACS).
Spletni portal MOJ ACS smo na ACS razvili, da je mogoče podatke iz e-prijavnice s potrditvijo organizatorja izobraževanja avtomatično prenesti v aplikacijo IZO ACS. S tem se izognemo morebitnim napakam pri prepisovanju podatkov v aplikacijo, udeleženci pa imajo v portalu vedno vpogled v svoje podatke, ki jih hranimo na ACS. Aplikacija IZO ACS omogoča učinkovitejše in racionalnejše načrtovanje, izvajanje ter spremljanje andragoškega usposabljanja in spopolnjevanja, izdajo in evidenco potrdil ter osnovne statistične izpise o udeležencih v izobraževalnih programih ACS ter izvedenih programih. V okviru modula za statistično spremljanje programov usposabljanja in spopolnjevanja (v nadaljevanju Statistike) pa z nekaj kliki pridobimo anonimizirane podatke o udeležencih, vključenih v programe ACS, ter podatke o izvedbah programov po posameznih letih, viru financiranja, načinu izvedbe idr.
Kdo so naši udeleženci oz. primerneje – kdo so naše udeleženke?
Delež udeleženk v naših izobraževalnih programih z leti narašča, v letu 2021 je bil celo najvišji (85 %). V primerjavi z deležem vključenih moških, ki z leti upada, pa je bil ta do sedaj najvišji (27 %) leta 2019 . To lahko pripišemo izvedbam izobraževanj na tržni dejavnosti, v okviru katere smo programe izvajali za podjetja, kjer so zaposleni večinoma moški (kot so Slovenske železnice, NEK, Gasilska zveza Slovenije, Policijska akademija, Institut za varilstvo).
Vključeni so večinoma zaposleni na LU in ta delež z leti strmo narašča – v letu 2021 je bil 57-odstotni. Čeprav je vključenih iz srednjih šol, šolskih centrov in gimnazij z leti vse manj, še vedno zasedajo drugo mesto. Sledijo udeleženci iz podjetij.
V skupino Ni podatka štejemo udeležence, ki se na programe prijavijo kot posamezniki in ob tem ne navedejo organizacije, v kateri so zaposleni – mednje štejemo tudi študente, brezposelne in upokojene osebe.
Evidenco vključenih strokovnih delavcev v programe andragoškega usposabljanja in spopolnjevanja ACS vodimo od samega začetka delovanja naše ustanove, od leta 1992. Sprva so bili to seznami oz. podpisi na listah prisotnosti, od leta 2016 pa število vključenih spremljamo s pomočjo spletne aplikacije IZO ACS.
Od začetka delovanja ACS je število vključenih počasi naraščalo, nato pa v določenih obdobjih nekoliko upadlo (npr. ob kurikularni prenovi izobraževalnih programov in zaključkih projektov ESS). Največ izobraževalcev odraslih se je v programe andragoškega usposabljanja in spopolnjevanja vključilo v letu 2006, skoraj 1.800; takrat so bili programi umeščeni v Katalog stalnega strokovnega spopolnjevanja pri tedanjem MŠŠ, potekali so projekti Program 5.000 in Program 10.000 za brezposelne, številne programe so izpeljali večkrat. V letu 2020 je prišlo do minimalnega porasta števila vključenih zaradi omejitev oz. zapiranja družbe zaradi pandemije covida-19. Takrat smo nekatera izobraževanja odpovedali, nekatera pa prestavili na drugo polovico leta. Ta čas smo izkoristili predvsem za to, da smo se sami usposobili za izvajanje in podporo izobraževanju na daljavo (Zoom, MS Teams, spletne učilnice in druga spletna orodja).
V analizi 2021 smo prvič predstavili tudi podatke o deležu programov po načinu izvedbe: fizična, kombinirana in online. Skoraj polovico vseh programov smo izpeljali na daljavo v obliki e-izobraževanja.
Evalvacijsko poročilo za leto 2021 je objavljeno na tem spletnem naslovu.
Drugi del petkovega srečanja je bil namenjen predstavitvi modula Moj video, ki se nahaja na portalu Moj ACS. Tu objavljamo videoposnetke z internih e-usposabljanj. Dostopen je zaposlenim na ACS.
Srečanje smo zaključili z demonstracijo in simboličnim odprtjem velike predavalnice ACS. Tukaj je nekaj utrinkov.
Zahvala gre dr. Tanji Možina, vodji SKI, ki je idejo, navzočo že 4 leta, podpirala od samega začetka. Ko je nastopil primeren čas, je projekt predstavila vodstvu in utemeljila potrebo po njem ter tako pomembno prispevala k njegovi uresničitvi.
Zahvala gre tudi dr. Nataši Potočnik, direktorici ACS, ki je v ideji prepoznala pomemben prispevek k izboljšanju prostorskih kapacitet in možnosti pri izvajanju usposabljanj in spopolnjevanj na ACS ter bila uspešna pri pridobivanju finančnih sredstev.
Neda Đorđevič (neda.dordevic@acs.si), ACS