Že 40 let nas združujejo Pedagoško-andragoški dnevi (PAD), ki jih organizira Oddelek za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete UL. Leta 2010 so srečanja postala tematska. V četrtek, 26. januarja, smo se zbrali v prostorih Filozofske fakultete, da bi razpravljali o otrocih, mladostnikih in odraslih, ki se pri vključevanju v izobraževanje znajdejo pred večjimi ovirami. Zbrane je nagovorila dekanja dr. Mojca Schlamberger Brezar.
Ne morem si zamisliti, da bi bili brez javnega sistema izobraževanja, dostopnega vsem, vključujočega in trajnostnega … V vključevanju se skriva beseda ključ. Učitelji so ključ za vključujoč in trajnostni razvoj pedagoškega in andragoškega izobraževanja.
V plenarnem predavanju Nevidno delo in učenje v procesu vstopanja v poklic in vključevanja na trg dela v dejavnosti vzgoje in izobraževanja ter socialnega varstva je dr. Barbara Samaluk (FF UL) opozorila na novo ranljivo skupino. To so mladi, ki imajo težave pri prehodu iz izobraževanja v poklicno shemo.
Sledilo je drugo plenarno predavanje z naslovom Vključevanje učencev priseljencev v šolo: vloga države, šole, strokovnih delavcev in univerz. V njem je predstojnica Oddelka za pedagogiko in andragogiko dr. Klara Skubic Ermenc pokazala, da je inkluzivna kultura šole osnovni okvir, znotraj katerega lahko iščemo rešitve.
Fokus na posamezne ciljne skupine je premalo, treba je gledati na celoten sistem.
Inkluzija pomeni konceptualno preobrazbo šole, sta dr. Špela Razpotnik (PEF UL) in dr. Matej Rovšek (Center Janeza Levca Ljubljana) naslovila tretje plenarno predavanje, v katerem sta se strinjala s predhodnico, da se cilji inkluzije lahko udejanjajo, šele ko poznamo celoten sistem izobraževanja. »Inkluzija pomeni profit za učence,« je dejal dr. Rovšek in nenazadnje je inkluzivno šolanje tudi ekonomsko sprejemljivo.
Dogodek se je zaključil z okroglo mizo, ki jo je moderiral dr. Robi Kroflič. V tem zaključnem delu so predavatelji in udeleženci razpravljali o vprašanjih in premislekih, ki so se jim utrnili čez dan, ter s tem zaključili letošnje srečanje.
Dr. Tina Kompare Jampani (tina.kompare.jampani@acs.si), ACS