Vsakoletni posvet Oddelka za pedagogiko in andragogiko na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, Pedagoško andragoški dnevi, je letos potekal na temo Svetovanje na področju vzgoje in izobraževanja: vloga pedagoga in andragoga v vzgojno-izobraževalnih institucijah.

Prispevki in aktivnosti na posvetu so se nanašali tako na šolsko svetovalno delo kot na svetovalno dejavnost na področju IO. Po plenarnem delu, v katerem je svoj prispevek Andragoško svetovalno delo med teorijo in prakso predstavila tudi sodelavka ACS, mag. Tanja Vilič Klenovšek, je delo potekalo v dveh skupinah:

Vloga svetovalca odraslim v izobraževalnih institucijah ter Šolsko svetovalno delo in šolski pedagog. V prvi skupini sta svoje izkušnje s svetovalnim delom poleg mag. Tanje Vilič Klenovšek, ki je sodelovala s prispevkom o kompetencah svetovalca v IO, predstavili svetovalki Maja Rotar (Svetovalno središče osrednjeslovenske regije) in Biserka Plahuta (Svetovalno središče Velenje).

Pedagoško andragoški dnevi 2018 so se zaključili s predstavitvijo primerov dobrih praks s področja šolskega svetovalnega dela in svetovanja v izobraževanju odraslih.

 

Tema letošnjega posveta je bila zanimiva tudi v luči sprememb, ki jih je prinesel novi Zakon o izobraževanju odraslih, v katerem je svetovalna dejavnost v izobraževanju odraslih opredeljena kot prva izmed treh dejavnosti na področju izobraževanja odraslih in vključuje svetovanje pri: (1) vključevanju v program osnovne šole za odrasle in pri nadaljevanju izobraževalne poti; (2) vključevanju v javnoveljavne izobraževalne programe za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba; (3) vključevanju v neformalne izobraževalne programe za odrasle; (4) ugotavljanju in dokumentiranju znanja, spretnosti in veščin, pridobljenih v neformalnem izobraževanju in priložnostnem učenju na podlagi dokumentacije, in sicer za osebnostni razvoj, nadaljnje izobraževanje in vključitev na trg dela, ter (5) samostojnem učenju.

Urška Pavlič (urska.pavlic@acs.si), ACS