Zaključno poročilo o evalvaciji študijskih krožkov, ki smo ga na ACS pripravili na podlagi terenskih obiskov, razkriva večplastno sliko življenja ŠK. Evalvacija, izvedena med marcem in julijem letos, je bila zasnovana kot strokovni dialog, ki je presegel zgolj preverjanje stanja in je v ospredje raje postavil soustvarjanje prihodnjega razvoja krožkov.

Izvajalci so ŠK najpogosteje opisali kot prostor, kjer se znanje prepleta z odnosi in kjer se krepi občutek pripadnosti. Med prednostmi so poudarjali sproščeno, neformalno okolje, vključevanje ranljivih skupin, prilagodljivost vsebin ter močno vpetost v lokalno okolje.

Med izzivi izstopa način financiranja, ki otežuje načrtovanje in zmanjšuje kontinuiteto. Izvajalci si želijo časovnice javnega razpisa, ki bi bila bolj prilagojena dinamiki IO (udeležba je najbolj intenzivna v zimski polovici leta), večletnega financiranja ter večje podpore manjšim izvajalcem. Pojavljajo se tudi želje po digitalizaciji, močnejši mentorski mreži in večji prepoznavnosti programa.

Z vizijo se strinjamo, zlasti z vrednotami učenja v skupnosti. Skupnostni projekti povezujejo ljudi v lokalnem okolju, ki so zaradi hitrega tempa življenja pogosto odtujeni.

Izvajalska organizacija št. 6

Dobre prakse, zbrane v evalvaciji, potrjujejo, da imajo ŠK dolgoročen vpliv na posameznike in skupnosti. Njihova vizija, oblikovana za obdobje petih in tridesetih let, je med izvajalci dobro sprejeta. Želijo pa si več konkretnih usmeritev za vključevanje mladih, moških in lokalnih akterjev. Spletno stran ŠK izvajalci dobro poznajo in pozitivno ocenjujejo, a ima, kot pravijo, velik potencial za nadgradnjo.

Na podlagi zbranih podatkov smo pripravili jasne predloge za nadaljnje ukrepe pri razvoju izobraževalnega modela. Obenem pa smo se na izpostavljene izzive že odzvali z načrtovanjem srečanja izvajalcev, namenjenega razpravi o razpisnih kriterijih in pogojih. Evalvacija potrjuje, da so ŠK dragocen prostor za vseživljenjsko učenje, ki povezuje posameznike in poživlja skupnosti. Z ustrezno podporo in premišljenim strateškim razvojem pa lahko postanejo še močnejše orodje za vseživljenjsko učenje, povezovanje skupnosti in osebno rast posameznikov v sodobni družbi.

Vabljeni k branju poročila, ki ne želi biti le formalen dokument, temveč verodostojen odsev tega, kar se dogaja na terenu. Med drugim ponuja dobre zamisli za oblikovanje vsebinsko privlačnih ŠK (zbir primerov dobrih praks) ter omogoča vpogled v konkretne predloge za nadaljnji razvoj in krepitev programa.

Erika Švara (erika.svara@acs.si), ACS