Na ACS smo v letu 2017 razvili portal oz. spletno zbirko priporočil, pripomočkov in dobrih praks o samoevalvaciji v izobraževalni organizaciji. Poimenovali smo jo Mozaik kakovosti in je rezultat projekta ESS Strokovna podpora področju razvoja temeljnih kompetenc odraslih 2016–2022, aktivnosti Sistemsko umeščanje in nadaljnji razvoj samoevalvacije v izobraževanju odraslih.

Spletna zbirka je praktično zasnovana in povzema dosežke razvojnega dela, ustvarjena je skupaj s številnimi izobraževalnimi organizacijami, ki so vse od leta 2001 sodelovale pri projektih: Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanja – POKI, Svetovalci za kakovost, Ekspertna zunanja evalvacija, ZZK. Namenjena je vsem, ki v izobraževalnih organizacijah vzpostavljajo in razvijajo notranje sisteme kakovosti. Izvajalci izobraževanja odraslih tako s tem spletnim orodjem lahko dostopajo do pripomočkov in instrumentov za izvajanje samoevalvacije ter do opisov dobrih praks pri teh postopkih. Zbirka je namenjena tudi tistim, ki se ukvarjajo z razvojem in umeščanjem pristopov za presojanje in razvijanje kakovosti v izobraževalni sistem in v prakso.

Mozaik kakovosti vsebuje pet vsebinskih sklopov. Posamezni sklop vsebuje kratek uvod, v katerem je predstavljena vsebina, sledi opis prvin, ki jih lahko uvrstimo v notranji sistem kakovosti. Poimenovali smo jih kazalniki, saj kažejo na posamezne delčke mozaika, v katere se usmerimo, ko gradimo mozaik notranjega sistema kakovosti lastne izobraževalne organizacije. Vsebina, na katero nas usmeri posamičen kazalnik, je strukturirana tako, da, kjer je to mogoče, zajema namen, opis, proces oblikovanja, pripomočke, obrazce ipd., opis dobrih praks, priporočene vire informacij, literaturo, video vsebine, drugo (npr. fotografije, sheme ipd.).

Priporočila so oblikovana tako, da jih lahko uporabljajo izobraževalne organizacije, ki imajo svoje notranje sisteme kakovosti že dobro razvite, pa tudi tiste, ki so na tej poti šele na začetku in notranji sistem kakovosti šele vzpostavljajo. Prvenstveno je zbirka oblikovana za uporabo v izobraževanju odraslih, vendar vsebuje številna priporočila, pripomočke in dobre prakse, ki lahko pridejo prav tudi izobraževalcem na drugih področjih izobraževanja. Mozaik kakovosti je dostopen na tej povezavi. Vabljeni k ogledu in preizkušanju zbirke.

Jasmina Orešnik Cunja (jasmina.oresnik.cunja@acs.si), ACS