4. decembra smo na ACS gostili profesorja dr. Bernda Käpplingerja, predstojnika katedre za nadaljevalno izobraževanje na Univerzi Justus-Liebig v Giessnu.
V primerjavi z letom 2007, ko se je v izobraževanje v Nemčiji vključevalo le 45 % odraslih, je možno opaziti dolgoročno rast, saj je po raziskavi iz leta 2022 delež udeleženih 60-odstotni.
Zanimale so nas številne teme. Kako je s profesionalizacijo izobraževalcev odraslih? Katere modele kakovosti uporabljajo izvajalci? Kakšna je vloga svetovanja v nemškem sistemu IO? Njegovi vpogledi v izzive, s katerimi se soočajo v Nemčiji, so zagotovili dragoceno primerjalno perspektivo za tiste, ki delajo na tem področju v Sloveniji. Predstavil je tudi modele kakovosti in različne vidike dela izobraževalcev odraslih.
Nemčija je starajoča se, vendar učeča se družba, kjer prihaja do zmanjševanja neenakosti pri udeležbi glede na starost, spol, poklicni položaj in izobrazbo.
Dr. Käpplinger je razpravljal tudi o potencialnih negativnih vplivih pretirane standardizacije v izobraževanju, ki lahko ovirajo profesionalno rast izobraževalcev. Obisk se je razvil v živahno izmenjavo znanja in idej, primerjavo izzivov z udeležbo, pomanjkanjem trenerjev in financiranja. S tem se srečujejo izobraževalci odraslih v vseh okoljih. Diskusija je spodbudila globlje razumevanje ključnih trendov in vprašanj v IO v obeh nacionalnih kontekstih.
Glavna izziva, s katerima se srečuje Nemčija, sta pomanjkanje trenerjev in mentorjev ter zaskrbljujoč položaj samozaposlenih v IO.
O predavatelju
Dr. Bernd Käpplinger je predstojnik katedre za nadaljevalno izobraževanje na univerzi Justus-Liebig v Giessnu od leta 2015. Pred tem je bil med letoma 2010 in 2015 docent za vseživljenjsko učenje/izobraževanje na Humboldtovi univerzi v Berlinu. Po študiju IO, nadaljnjega izobraževanja, sociologije in politologije v Mainzu, Corku, Nijmegenu in Berlinu je med letoma 2001 in 2010 delal na Nemškem inštitutu za izobraževanje odraslih (DIE) ter Zveznem inštitutu za poklicno izobraževanje in usposabljanje (BIBB) v Bonnu.
Njegove raziskovalne teme so: izobraževanje v podjetjih, raziskave programov, izobraževalno svetovanje ter izobraževanje, povezano s pridobivanjem kvalifikacij. Od leta 2013 je urednik serije knjig z naslovom Študije pedagogike, andragogike in gerontologije pri založbi Peter-Lang-Verlag. Je tudi ustanovitelj nagrade Wolfgang Schulenberg skupaj s prof. dr. Steffi Robak in Spodnjesaško zvezo za IO ter član uredniškega odbora Hessische Blätter für Volksbildung in revije Volkshochschulen in Berlin.
Dr. Käpplinger se zavzema za ravnovesje med standardi in fleksibilnostjo pri razvoju modelov kakovosti. V Nemčiji obstaja več kot ducat sistemov upravljanja kakovosti, ki se različno uporabljajo v različnih centrih za IO.
Ana Frangež Kerševan (ana.frangez.kersevan@acs.si), ACS