V sklopu projekta Karierni center za mlade VšečKam in Grem+ sem 6. novembra izvedla delavnico Moje moči, moje poti. V Podjetniškem Inkubatorju Perspektiva v Ilirski Bistrici so mi prisluhnili dijaki 3. in 4. letnika tamkajšnje gimnazije. Pri snovanju vsebine sem si pomagala s priročnikom Odkrivam, kdo sem, in uživam v tem avtorice dr. Tanje Rupnik Vec.
Uvodoma sem predstavila cilje in aktivnosti projekta. Seznanila sem jih z različnimi skupinskimi in individualnimi oblikami kariernega svetovanja, ki jih bomo izvajali v projektnem obdobju. Osvetlila sem, kako lahko z delavnicami pridobijo vpogled v svoje kompetence, interese in vrednote, ki so ključne pri načrtovanju nadaljnje izobraževalne in poklicne poti.
Za dijake so se mi zdele primerne vaje s področja raziskovanja vrlin in močnih področij. Na delovnem listu so opredelili svoja močna področja ter področja, ki jih želijo izboljšati. Tako se je v krogu vsak dijak predstavil z imenom, svojo vrlino in področjem izboljšanja. Delavnico smo nadaljevali z odkrivanjem odlik pri dijakih (v čem so dobri, po čem jih poznajo drugi) ter z razmišljanjem, katere odlike bi radi razvijali v prihodnosti. Dijaki so na koncu razmišljali še, kako pomembno je pri izbiri študija in kasnejši zaposlitvi najti ravnovesje med tem, kar jih veseli, v čemer so dobri, in tistim, kar omogoča (finančno) stabilno prihodnost.
Poudarila sem, da naj pri izbiri študija in svoje karierne poti upoštevajo pot srca (naj se usmerijo v tisti študij, ki jih veseli), pot uma (naj izberejo področje študija, na katerem so dobri, uspešni) in pot varnosti (naj upoštevajo tudi možnosti zaposlitve).
Dijakom so se zdele aktivnosti zanimive. Nekateri so poudarili, da jim je bilo težko razmišljati o svojih močnih področjih, svojih odlikah. Še težje pa je bilo potem to podeliti s skupino. Zanimivo se jim je zdelo poslušati odgovore drugih iz skupine, saj so tako spoznali kakšno novo lastnost svojih sovrstnikov.
Kot izvajalki delavnice so se mi zdele aktivnosti iz priročnika Odkrivam, kdo sem, in uživam v tem uporabne. V njem sem našla tako ledolomilce kot vsebinske naloge. Delavnico smo zaključili z zavedanjem, da je karierno načrtovanje proces, ki zahteva samospoznavanje, raziskovanje priložnosti in pripravljenost na učenje.
Kristina Slejko (kristina.slejko@lu-postojna.si), Ljudska univerza Postojna