Projekt RISE smo zastavili na začetku leta 2018 z raziskavo in analizo pravnih podlag za vključevanje romskih otrok v vzgojo in izobraževanje. V projektu sodelujemo z dvema partnerjema iz Italije, vodilni partner je Univerza v Bologni.
Rezultat projekta je 18-urni program usposabljanja za izobraževalce. Teme so usmerjene k spodbujanju vključevanja Romov v vzgojo in izobraževanje. V prvem delu usposabljanja so obravnavani komunikacija v konfliktnih situacijah, konstruktivne poti reševanja konfliktov ter razvijanje pozitivnih socialnih in medkulturnih kompetenc. Drugi del je namenjen predvsem medsebojnemu učenju, sodelovanju ter sprejemanju mnenja drugih v skupini. Program vključuje tudi vsebine t. i. pedagogike playness, ki temelji na učenju skozi gibanje in igro.
Eden od pomembnejših rezultatov projekta RISE je priročnik za učitelje, ki vsebuje učne pripomočke, predlogo za izvedbo učnih ur, delovne liste in predloge vaj. Uporaben je za strokovne delavce v osnovnih, srednjih šolah, prav tako pa tudi za IO (v osnovni in srednji šoli za odrasle) ter drugih programih, v katere so vključene predvsem ranljive ciljne skupine.
Projekt RISE se zaključi konec marca. 14. februarja se udeležujemo zaključne konference v Firencah, kjer bomo izpostavili njegov pomen. Več o dogajanju in rezultatih si lahko preberete na spletni strani projekta.
Agnieszka Natalia Mravinec (AgnieszkaNatalia.Mravinec@ric-nm.si), RIC Novo mesto