Konferenca Skupnosti EPALE med 15. in 17. oktobrom je pokazala, da IO še nikoli ni bilo tako pomembno. Izobraževalci z inovativnimi pristopi omogočajo, da se je učenje znebilo vonja po učilnici, tabli in kredi. Prišlo je tja, kjer ga potrebujejo in kjer ima neposredne učinke – med ljudi. To so pokazali številni primeri dobrih praks iz najrazličnejših okolij.

Dogodek je bil poseben tudi zaradi kombinirane izvedbe. Prvi dan se je povabljeno občinstvo zbralo v čudovitem okolju  knjižnice Salaborse. Počaščena sem, da sem bila zraven.

Druga dva dneva konference sta bila spletna dogodka. To je bil odličen pristop, saj se je vzporedno z dogajanjem razvila zanimiva debata v klepetalnici.

Naprej: Izobraževanje odraslih. Sprožanje sprememb, oblikovanje prihodnosti

IO nedvomno oblikuje našo prihodnost. Ustvarjalcem programov in dejavnosti pa nikoli ne zmanjka zamisli za povezovanje z ranljivimi skupinami in krepitev kompetenc odraslih na področjih, za katere ti mislijo, da jih ne potrebujejo. Naslov prvega dne je bil Spopolnjevanje in prekvalifikacija za digitalni prehod.

»Kdo postavlja pravila v digitalnem svetu in kako to vpliva na našo zasebnost?« se je vprašala moderatorka dogodka Tamsin Rose. Govorci dopoldanskega dela so iskali odgovor, precej pobud je prišlo iz občinstva, tako tistega v dvorani kot pred zasloni.

Kdo ima v digitalnem svetu moč?

Osrednja govornica Jillian C. York, ameriška aktivistka in strokovnjakinja za svobodo izražanja na spletu, digitalne pravice in nadzor, se je vprašala, kako, če je sploh mogoče, usmeriti digitalni prehod. Govorila je o razmerju med svobodo govora in pravico do izražanja. Nekateri udeleženci so opozorili na pretiran nadzor. Navajali so primere, kako prelisičiti tehnologijo in si zagotoviti pravico do zasebnosti. Predstavnik NPS Nizozemske je dal pobudo za izobraževanje o sprejemljivih kulturnih praksah.

Zadnji del srečanja v dvorani je bil zanimiv tako vsebinsko kot organizacijsko. Safa Ghnaim, učiteljica in strokovnjakinja za oblikovanje izobraževanja in razvoj kurikula, ter Gema Parrado León, izkušena izobraževalka odraslih, sta se pridružili Tamsin Rose na odru. Joe Litobarski, raziskovalec na Univerzi v Maastrichtu, in Michael Horgan, predstavnik Sektorja za zaposlovanje, socialne zadeve in vključevanje (DG EMPL) pri Evropski komisiji, sta se pogovoru pridružila po Zoomu.

Strah pred tehnologijo ni nov

Občinstvo v dvorani je bilo najbolj navdušeno nad Geminimi pristopi h krepitvi digitalnih spretnosti na španskem podeželju. Pravzaprav je potrdila, kar je v stroki že dolgo znano: če prineseš spretnosti v skupnost in dosežeš, da se med ljudmi razširi dober glas o tem, si na pravi poti. Njeno delo v skupnosti je potrdilo še drugo resnico: ko se učimo, nikoli ne napredujemo le na enem področju. Joe Litobarski je po drugi strani razkrival skrivnosti in drobovje tako IKT kot umetne inteligence ter preganjal strah pred tehnologijo. Navzoči izobraževalci odraslih so med vrsticami izvedeli, da morajo svoje digitalne spretnosti nujno prilagoditi, saj ima prevelika vrzel med znanjem udeležencev in učiteljev lahko dolgoročno negativne posledice. »S študenti se je treba o tem pogovarjati, da se nam ne bodo utekočinili možgani,« je hudomušno dodal Litobarski.

Slika 4 Popoldanski del – Sala dello Zidoaco – za heroje skupnosti Foto EPALE (1)

Timbilding o inovativnih pristopih k učenju

Popoldne smo povabljeni heroji Skupnosti EPALE preživeli izven dosega kamer. V čudoviti Sali dello Zodiaco v Palači Malvezzo smo prisluhnili predstavitvam inovativnih pristopov h krepitvi kulturnih spretnosti in zanimivemu predavanju o umetni inteligenci.

Predstavnica mestne oblasti je že dopoldne v pozdravnem nagovoru omenila, da ima Bologna zanimivo migrantsko politiko. Vsakega novorojenca, ne glede na izvor, simbolično sprejmejo v občinsko skupnost. Sožitje med avtohtonim prebivalstvom in migranti je začutiti na vsakem koraku skozi starodavno mesto.

Prisluhnili smo predstavitvam dejavnosti na univerzi, v muzeju in zaporu. V skupinah smo razpravljali, katere prednosti in priložnosti ima vsak od pristopov. Navdušeni smo bili nad terenskim delom, s katerim naše moderatorke vstopajo v ranljive skupine, in rezultati, ki jih dosegajo. Žal je bil prostor nekoliko nesrečno izbran in smo se težko pogovarjali, vendar je bil namen srečanja dosežen – poleg strokovnih smo zmogli tudi nekaj neformalnih pogovorov.

Predavanje Giovannija Emanueleja Corazze. Foto EPALE

Ustvarjalni kapital in umetna inteligenca

Giovanni Emanuele Corazza, inženir z doktoratom iz sociologije, nas je povabil k pogumnemu izkoriščanju ustvarjalnega potenciala. V svoji predstavitvi zgodovine tehnologije je prikazal, da je človek od nekdaj izkoriščal miselne zmožnosti za svoj napredek. Opozoril je na etična vprašanja, ki so ob uporabi umetne inteligence nedvomno izjemno pomembna.

Pot v Bologno kot krepitev spretnosti

Priložnostno izobraževanje je nagnjeno k temu, da nas nehote okrepi s številnimi med seboj (ne)povezanimi spretnostmi. Tako razumem tudi svojo pot v Bologno. Načrtovanje poti, rezervacija prenočišča in orientacija v neznanem okolju so okrepili mojo samozavest, da se znajdem v neznanih okoliščinah. Srečanje z novimi obrazi, formalna in neformalna komunikacija, druženje so me obogatili. Vse skupaj je bilo zame nepozabna izkušnja. Spoznanje, kako pomembno je IO, pa je še okrepilo mojo zavzetost za delo na tem področju.

Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS

Skip to content