Od zadnjega pregleda tujih virov se je nabral kar zajeten sveženj novičnikov, ki jih v nadaljevanju povzemamo.

Začenjamo z revijo ELM.

  • Majska številka je v znamenju prilagodljivega in vključujočega učenja. Več >>
  • V junijski številki pišejo o učenju v virtualnem muzeju in novih vizijah za Evropo. Več >>
  • Julijska izdaja prinaša sveže vpoglede v trende izobraževanja odraslih. V ospredju so mikrodokazila, ki ponujajo hitro in ciljno nadgradnjo znanja. Na Finskem in v Nemčiji postajajo pomembno orodje za prilagajanje spremembam na trgu dela. Več >>

Predstavljamo zadnji dve številki novičnika Cedefop:

  • Cedefop v svojem novičniku predstavlja pogumen načrt za razvoj spretnosti v Evropi. Poudarja, da so znanja ključ za zeleni in digitalni prehod ter socialno vključenost. Več >>
  • številka novičnika prinaša številne novice, predstavlja nove publikacije in vabi na dogodke v septembru in oktobru. Več >>

EAEA v novem novičniku prinaša sveže utrinke o tem, kako izobraževanje odraslih v Evropi krepi skupnosti in posameznike v času negotovosti. Več >>

UIL v junijski številki svojega glasila poroča o svojih aktualnih dejavnostih. Pišejo o napredku pri spodbujanju vseživljenjskega učenja. Več >>

LLLP je v tem času objavila dve številki svojega glasila:

  • Majski novičnik zrcali dogajanje na področju izobraževanja, mladih in civilne družbe v Evropi. Več >>
  • Usposabljanje in nadgrajevanje znanj (upskilling in reskilling) postajata ključni temi prihodnosti Evrope. Evropske institucije, mreže in projekti vse bolj poudarjajo pomen vseživljenjskega učenja, ki presega zgolj potrebe trga dela. Tej temi je posvečena tudi junijska številka glasila LLLP Insights. Več >>
  • Julijska številka glasila LLLP prinaša pester pregled dogajanja na področju izobraževanja, vključenosti in mladinskega dela v Evropi. Več >>

Tokratni UIL Library Alert ponuja pregled več zanimivih publikacij in prispevkov, objavljenih v odprtem dostopu. Za predstavitev  smo izbrali štiri. Več >>

EPALE v svojem zadnjem novičniku v ospredje postavlja čas. Razmišljajo o tem, kako naš odnos do časa vpliva ne le na to, kdaj se učimo, temveč tudi na to, kako skozi življenje rastemo in se spreminjamo. Vabimo k branju bloga. Več >>

Junija je Bologna gostila letno konferenco EDEN. Ukvarjali so se s tematiko oblikovanja prihodnosti izobraževanja. V dobi umetne inteligence so nujni vključevanje, inovacije in etična rast. Konferenca je pokazala, kako pomembno je sodelovanje in iskanje novih poti za razvoj izobraževanja v času hitrih sprememb. Več >>

Izšla je junijska številka revije IRE. Poleg uvodnika prinaša šest raziskovalnih člankov, ki jim je skupno kritično razmišljanje o nekaterih vzrokih sprememb in vztrajnih ali celo poglobljenih neenakostih za marginalizirane učeče se, in tri recenzije knjig. Več >>

Za konec predstavljamo še šest publikacij. Evropska komisija je predstavila vmesno oceno napredka pri vzpostavljanju in razvoju EIP 2021–2030. Evalvacija zajema obdobje od 2021 do 2024. Predstavlja stalna prizadevanja za krepitev evropskega sodelovanja na področju izobraževanja in usposabljanja ter zagotavlja, da bo EIP dosegel svoje cilje do leta 2030 in naprej. Več >>

Dokument z naslovom Politike in orodja za primerjavo in priznavanje kvalifikacij poklicnega izobraževanja in usposabljanja v Evropi opisuje evropska orodja, kot so Evropsko ogrodje kvalifikacij (EOK), Europass in klasifikacije ESCO, ki jih države članice EU uporabljajo za zagotavljanje primerljivih in priznanih kvalifikacij PIU. Raziskuje njihovo vlogo in metode, ki jih nacionalni organi in zainteresirane strani pri tem uporabljajo. Več >>

Novo poročilo Cedefopa o vplivu učnih izidov na učne prakse kaže, da učitelji učne izide poznajo in cenijo, a jih težko prenašajo v prakso. Več >>

OECD je objavil publikacijo Trendi v izobraževanju odraslih. Poročilo temelji na novih podatkih raziskave o spretnostih odraslih (PIAAC). Zanimivo bo za oblikovalce politik, izobraževalne ustanove in delodajalce, ki želijo oblikovati bolj vključujoče in odzivne sisteme izobraževanja odraslih. Več >>

V novem podrobnem vodniku za oblikovalce politik z naslovom Advancing Adult Skills through Individual Learning Accounts OECD predstavlja individualne učne račune (Individual Learning Accounts – ILAs) kot orodje za pospešitev pridobivanja znanj pri odraslih. Več >>

Skupno raziskovalno središče Evropske komisije (JRC) je objavilo obsežno publikacijo Supporting the Digital Transformation of Vocational Education and Training. Raziskava prispeva k oblikovanju politik, ki zagotavljajo, da sistemi PIU v EU ostanejo konkurenčni in ponujajo kakovostno usposabljanje, usklajeno s potrebami trga dela. Več >>

Želim vam poglobljeno branje predstavljenih publikacij!

Priredila: Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS