V okviru letošnjih skupnih aktivnosti omrežja svetovalcev za kakovost so se nekateri svetovalci odločili izpeljati Dan za kakovost. Aktivnost je bila namenjena promociji sistematičnega dela na področju presojanja in razvijanja kakovosti izobraževanja odraslih ter večanju prepoznavnosti vloge svetovalca za kakovost. Aktivnost so svetovalci koordinirali sami; na zadnjem srečanju svetovalcev na ACS so v skupini opravili prvi razmislek o njej, nato pa so se je v svojih organizacijah lotili zelo spontano. Zastavili so si, da Dan za kakovost izpeljejo v okviru TVU – večina ga je priredila v juniju, nekateri pa že v maju.
Nastali so zanimivi programi za izvedbo dneva s številnimi idejami za aktivno sodelovanje zaposlenih, udeležencev, učiteljev, partnerjev in drugih (predstavitve, delavnice, strokovni aktivi, kvizi, stojnice, delovni zajtrk, spletno zbiranje predlogov za izboljšave ipd.), pa tudi inovativnimi načini promocije aktivnosti s področja kakovosti, ki se odvijajo pri izvajalcih.
V nadaljevanju na kratko predstavljamo, v katerih organizacijah in kako so se v letu 2018 odločili za to obliko promocije dela na področju kakovosti. Dan za kakovost so popestrili z različnimi zanimivimi dejavnostmi.
Na Zavodu za izobraževanje in kulturo Črnomelj (ZIK) so pripravili delavnico za udeležence izobraževanja s predstavitvijo skrbi za kakovost, dela svetovalke za kakovost, udeleženci so predlagali izboljšave. Dogajanje so popestrili s kvizom za udeležence – o poznavanju dejavnosti ZIK, komisije za kakovost, svetovalke za kakovost in Zelenega znaka kakovosti. Širša javnost je lahko podala predloge za izboljšave kakovosti njihovega dela s pomočjo spletne ankete.
Na Ljudski univerzi Nova Gorica so že zjutraj – na delovnem zajtrku – sodelavci razmišljali o možnih izboljšavah za dvig kakovosti izobraževanja. Izpeljali so tudi strokovne aktive in sejo andragoškega zbora – srečanje s predavatelji na temo kakovosti jih je navdušilo, saj se je izkazalo, da so nekateri njihovi zunanji sodelavci pripravljeni še dejavneje sodelovati pri aktivnostih, povezanih s kakovostjo. Namen dela na področju kakovosti so na kratko predstavili v vseh skupinah udeležencev, ki so imela ta dan predavanja, pripravili so tudi stojnico z gradivi na temo kakovosti, ob kateri je bila svetovalka za kakovost na voljo za pojasnila.
O tematiki kakovosti so razpravljali tudi na andragoškem zboru Ljudske univerza Postojna, kjer so se pogovarjali o vlogi učitelja pri sprotnem spremljanju kakovosti svojega dela (gre za letošnjo skupno aktivnost v omrežju svetovalcev za kakovost). Več o poteku Dneva za kakovost na Ljudski univerzi Postojna si lahko preberete v prispevku svetovalke za kakovost Erike Švara.
Promocijski akciji so se pridružili tudi na Ljudski univerzi Ajdovščina – predstavili so programe ljudske univerze in delo za kakovost po modelu POKI – Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje. Ob tej priložnosti jih je obiskala svetovalka za kakovost izobraževanja odraslih iz Srednje šole Veno Pilon Ajdovščina. Srečanje je obrodilo dogovore za nekatere nadaljnje skupne aktivnosti obeh organizacij na področju vseživljenjskega učenja.
Na Srednji šoli Veno Pilon v Ajdovščini so v okviru dogodka izvedli sestanek andragoškega zbora. Osrednja tema je bila kakovost. Predstavili so jim tudi prve ugotovitve iz analiz vprašalnikov za udeležence izobraževanja odraslih in učitelje. V popoldanskem času so nudili informacije za potencialne udeležence izobraževanja odraslih – možen je bil tudi »klepet« s svetovalko za kakovost.
Na Razvojno izobraževalnem centru Novo mesto so zaposleni organizirali različne aktivnosti, ki so omogočale vpogled v njihovo delo na področju kakovosti. Med drugim so izpeljali razpravo z udeleženci o tem, kakšne učitelje si želijo v izobraževanju odraslih – udeleženci so jim svoja mnenja zaupali tudi v pisni obliki. Nato so se skupaj odpravili na obhod prostorov, ogled plakatov z izjavami udeležencev in zanimivostmi iz njihovega dela v zadnjih desetih letih. Svetovalka za kakovost je bila navdušena nad sodelovanjem udeležencev – sporočili so ji, da se o kakovosti izobraževanja precej raje pogovarjajo kot izpolnjujejo anketne vprašalnike. Dan za kakovost je lahko odlična priložnost za to.
Na LU Ormož so v okviru Dneva za kakovost na stojnici na Kerenčičevem trgu občanom predstavili delo ljudske univerze na področju kakovosti v izobraževanju odraslih. Pripravili so predstavitveni plakat z dosežki na področju presojanja in razvoja notranjega sistema kakovosti ljudske univerze in delovanja v omrežju svetovalcev za kakovost.
Na Zasavski ljudski univerzi so uvodoma izpeljali strokovni aktiv svetovalk na temo samoevalvacijskega poročila Svetovalnega središča ISIO in akcijskega načrta. Tega dne so jih obiskali kolegi z LU Krško. Strokovno srečanje je bilo namenjeno spoznavanju učinkovitega pojavljanja na socialnem omrežju Facebook s pomočjo strokovnjakinje za tržno komuniciranje iz gostujoče organizacije.
Na Ljudski univerzi Murska Sobota so poleg ostalih aktivnosti izvedli delavnico za učitelje na temo presojanja in razvijanja kakovosti na ravni učitelja – uporabili so metodo svetovne kavarne. Dan so popestrili s promocijskimi panoji, ki prikazujejo organizacijo, aktivnosti in njihove dosežke na tem področju, s pomočjo gradiv so pripravili priložnostno razstavo o kakovosti, izdelali pa so tudi recikliran Zeleni znak kakovosti ter pripravili poslastice POKI. Ravno tega dne je LU Murska Sobota na svečanosti ob Dnevu policije na Policijski upravi Murska Sobota prejela bronasti znak za sodelovanje. Ob tem jim še posebej čestitamo.
V okviru Dneva za kakovost sta nastala tudi dva odlična video prispevka:
- ZIK Črnomelj: svetovalka za kakovost Irena Bohte predstavlja Dan za kakovost, projekt POKI, Zeleni znak kakovosti, vlogo komisije za kakovost in vlogo svetovalke za kakovost. Filmček je pripravil udeleženec programa socialne aktivacije na ZIK.
- LU Murska Sobota: svetovalka za kakovost Alenka Kučan predstavlja potek in aktivnosti Dneva za kakovost. Filmček je posnela in objavila spletna televizija PoZdr@vTv.si.
Odzivi svetovalcev za kakovost, ki so dan za kakovost izpeljali v letošnjem letu, so zelo pozitivni. Zato je smiselno, da se ta oblika promocije dela na področju kakovosti kot skupna aktivnost v omrežju svetovalcev za kakovost ohrani in da o vpeljavi Dneva za kakovost razmislijo tudi ostale organizacije s svetovalcem za kakovost.
Z izpeljanimi aktivnostmi in idejami, na katere načine je udeležence, učitelje, partnerje in druge ciljne skupine možno seznanjati o tematiki kakovosti, so nas svetovalci navdušili. Trdimo lahko, da so s svojimi promocijskimi aktivnostmi v obdobju pred poletjem precej okrepili tako prepoznavnost vloge svetovalca za kakovost kot tudi pristopa za samoevalvacijo POKI. Vsem svetovalcem, ki so se odločili za to aktivnost in na ustvarjalne načine obeležili Dan za kakovost, čestitamo za opravljeno delo in učinke, ki jih je to prineslo v njihove organizacije.
Jasmina Orešnik Cunja (jasmina.oresnik.cunja@acs.si), ACS