V sredo, 5. oktobra, smo andragogi iz vse Slovenije lovili sonce na Gorenjskem.
Udeležili smo se seminarja Danes za jutri – podnebne spremembe in model alpske šole za andragoge v organizaciji Slovenskih predstavnikov Mednarodne komisije za varstvo Alp (CIPRA).
Že prihod na lokacijo je bil bolj trajnosten, kot smo vajeni sicer. Z organiziranim avtobusnim prevozom se nas je večina peljala vsaj del poti. Že to je odličen primer dobre prakse ob organizaciji izobraževanj in drugih dogodkov.
V prostorih Planinskega muzeja v Mojstrani nas je čakal bogat program. Z dr. Mojco Ilc Klun smo razmišljali o vključevanju podnebja v formalno izobraževanje. Dr. Matej Ogrin nam je slikovito predstavil dejstva o podnebnih spremembah ter opozoril, da je skrb za okolje skrb za podnebje. Težko namreč ločimo podnebne ukrepe od siceršnjega varovanja okolja. Model alpske šole in z njim povezane pristope nam je predstavila dr. Tatjana Planinc. Urška Kleč je z nami delila primere uporabe modela alpske šole pri pouku naravovarstva, kjer so z dijaki razmišljali o povezavi podnebnih sprememb s hrano.
Po jesensko obarvanem kosilu z jurčki in jabolki nas je čakal terenski del. V Planici smo razmišljali o vrednotah, ki jih predstavlja okolje (morda tudi človeški posegi vanj). V vasi Podkoren smo se čudili Savi Dolinki, ki je tam le potok. Na sprehodu v Kranjsko Goro smo slišali še mnoge primere aktualnih problemov lokalnega okolja, od problematičnih zastojev na Vršiču do zaščite znamenitega divjega petelina.
Vračali smo se ob spremljavi sončnega zahoda. Iskrile so se nove ideje o tem, kako pridobljeno znanje vključiti v svoje delo. Skupni zaključki so bili jasni: povezovanje, interdisciplinarni pristop ter učenje v naravi so poudarki alpske šole, ki si jih želimo tudi v izobraževanju odraslih.
Ema Meden (ema.meden@acs.si), ACS