Zaradi novosti v metodologijah različnih statističnih raziskovanj so nastale velike razlike med vrednostmi posameznih kazalnikov v IO. Pri interpretaciji teh statističnih podatkov je pomembno, da smo s temi novostmi seznanjeni. Vabljeni k branju novih prispevkov v spletni rubriki ACS InfO-mozaik, kjer je objavljenih nekaj pojasnil.

V prispevku z naslovom Vključenost odraslih v izobraževanje po različnih metodologijah je mag. Tanja Čelebič iz UMAR-ja odgovorila na vprašanje, kakšni so aktualni kazalniki vključenosti odraslih v izobraževanje v Sloveniji in državah EU. Pojasnila je razlike med vrednostmi teh kazalnikov pri različnih statističnih raziskavah. Predstavila je kazalnike vključenosti odraslih (25–64 let) v formalno in neformalno izobraževanje, ki jih je objavil Eurostat po statističnih raziskovanjih Učenje in izobraževanje odraslih (ang. Adult Education Survey) in v anketi ANP (ang. Labor Force Survey).

V prispevku Izobrazbena struktura prebivalstva v Sloveniji z mednarodno primerjavo je mag. Tanja Čelebič primerjala podatke o izobrazbi odraslih prebivalcev Slovenije (25–64 let) po Eurostatovi raziskavi  Anketa ANP in raziskavi SURS Socioekonomske značilnosti prebivalstva in selivcev. Pojasnila je, zakaj so se podatki statističnega raziskovanja Socioekonomske značilnosti prebivalstva in selivcev o doseženi izobrazbi do leta 2022 razlikovali od podatkov po anketi ANP ter kakšne so vrednosti teh statističnih podatkov po letu 2023.

V prispevku z naslovom Vključenost odraslih v formalno izobraževanje v Sloveniji so predstavljeni najnovejši statistični podatki o vključenosti odraslih v osnovnošolsko, srednješolsko in terciarno  izobraževanje ter številu odraslih, ki so ta izobraževanja uspešno zaključili. Objavil jih je SURS.

V InfO-mozaiku boste našli tudi druge vsebinske informacije o ključnih področjih IO, ki so jih pripravili različni strokovnjaki. Podkrepljene so z evropskimi in nacionalnimi statističnimi podatki in kazalniki.

Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS