Od 9. do 13. septembra je ekipa z ACS na Finskem obiskala organizacijo za IO Keravan Opisto in finskega izvajalca poklicnega izobraževanja in usposabljanja Keuda (Finish Vocational Education and Training Provider). V programu so bili predstavitve, razprave in ogledi kampusov. Dobili smo odličen vpogled v inovativne pristope k IO in poklicnemu izobraževanju.

Osrednje teme obiska so bile izobraževanje na daljavo in v kombinirani obliki, uporaba UI v izobraževanju, interaktivna učna gradiva, e-izobraževalne platforme, usposabljanje osebja za podporo e-izobraževanju ter mentorstvo in podpora pri samostojnem učenju. Spoznali smo, kako na Finskem zagotavljajo strukturirano podporo udeležencem, ponujajo fleksibilne poti v poklicnem izobraževanju. Uvajajo pilotne programe za uporabo digitalnih orodij, tehnologije VR/AR in asistente, ki temeljijo na UI.

Na obisku smo imeli priložnost videti, kako finske institucije združujejo močne sisteme svetovanja in usmerjanja z osebnimi učnimi načrti. S tem podpirajo udeležence vseh starosti. Posebno pozornost smo namenili orientacijskim programom za priseljence, spletnim programom za zdravje in dobro počutje ter fleksibilnim študijskim potem, ki se prilagajajo individualnim potrebam. Videli smo zanimive primere, kako se lahko izobraževanje odziva na izzive sodobne družbe, imeli pa smo tudi priložnost za predstavitev slovenskih dobrih praks.

Poleg glavnega programa smo obiskali tudi knjižnico Oodi v Helsinkih – sodobno javno knjižnico in kulturno središče. To ni zgolj prostor za knjige, temveč tudi ustvarjalno in družabno okolje, ki ponuja dostop do digitalnih tehnologij, izdelovalnic (makerspace/labs), glasbil, odprtih prostorov za prireditve in sodelovanje. Predstavlja finsko vizijo knjižnic kot večnamenskih skupnostnih prostorov, ki spodbujajo ustvarjalnost, učenje in sodelovanje.

Študijski obisk je izpeljan s podporo programa Erasmus+ mobilnost, sledenje na delovnem mestu.

Študijski obisk je bil dragocena priložnost za izmenjavo znanja, krepitev sodelovanja in prenos idej, ki bodo obogatile nadaljnji razvoj kakovostnega izobraževanja odraslih v Sloveniji.

Ana Frangež Kerševan (ana.frangez.kersevan@acs.si), ACS