Aprila smo na ACS gostili študente podiplomskega študija andragogike na ljubljanski Filozofski fakulteti, ki so si za izbirni predmet določili skupnostno izobraževanje. Uvodoma jih je pozdravila direktorica in jim slikovito orisala temeljne stebre, na katerih ACS trenutno udejanja svoje poslanstvo.
V nadaljevanju so študentje v sproščenem in interaktivnem vzdušju spoznavali praktične vidike implementacije skupnostnega izobraževanja. Ema Meden jih je najprej z izobraževalno igro popeljala neposredno v tragedijo skupnega. Gre za koncept, ki se pogosto uporablja za razumevanje okoljskih problemov. Resne igre, kot jih imenujemo, udeležencem namreč omogočijo bolj celostno doživljanje kompleksnih situacij. Dr. Nevenka Bogataj jih je nato na tej podlagi povabila k razmišljanju in opredeljevanju pojmov, kot so skupni viri, skupnost, kolektivna akcija ter nenazadnje skupnostno izobraževanje in občanska znanost. Prepletla jih je s pomenom odnosov, ki se uresničujejo skozi odločanje oz. dogovor in dialog. Kot primer prakse skupnostnega učenja par excellence v našem okolju je izpostavila študijske krožke. Ti so v Sloveniji že več kot 30 let zgled kolektivnega delovanja, ki je obenem lokalno in izobraževalno.
Skupnost zavira tiste, ki bi v pozitivno ali v negativno smer izstopali iz povprečja …, skupnost ustvarja ravnovesje. V skupnosti drug drugega korigiramo.
V podstati izobraževalnega srečanja se je manifestiralo kritično mišljenje, ki sta ga predavateljici ves čas vešče izzivali. Spodbudna je bila misel študentov, da so se za predmet skupnostnega izobraževanja odločili, ker so to zaznali kot protiutež vse močnejši individualizaciji sodobne družbe in upadanju moči vrednot skupnosti.
Srečanje je študentom ponudilo poglobljen vpogled v kompleksnost in potencial skupnostnega izobraževanja ter jih opremilo z razmisleki za njihovo prihodnje delo na tem področju. Veselimo se nadaljnjega sodelovanja z mladimi strokovnjaki in podpiramo njihov prispevek k razvoju skupnostnega izobraževanja v Sloveniji.
Erika Švara (erika.svara@acs.si), ACS