Na Andragoškem centru Slovenije smo ob koncu oktobra izdali težko pričakovano strokovno monografijo Temelji andragogike: teoretični in praktični vidiki izobraževanja odraslih. Pri njeni pripravi so sodelovali uveljavljeni strokovnjaki s področja izobraževanja odraslih in številni praktiki, ki so prispevali zgodbe iz prakse.
Delo celovito osvetli razvoj andragogike v Sloveniji in izobraževanje odraslih obravnava kot kompleksno in pomembno področje vzgoje in izobraževanja, ki ima v sodobni družbi vse večjo vlogo. Vključuje zgodovinski razvoj stroke pri nas in v svetu, identitetne temelje izobraževanja odraslih ter značilnosti odraslih kot učečih se posameznikov, vključno z motivi, ovirami in pristopi k njihovemu premagovanju.
Kaj prinaša monografija?
- Strokovne prispevke priznanih strokovnjakov s področja izobraževanja odraslih.
- Teoretske temelje in praktične vidike izobraževanja odraslih.
- Struktura monografije sledi andragoškemu ciklu – od ugotavljanja potreb in načrtovanja programov do izvedbe, spremljanja in vrednotenja učnih procesov.
- Posebna pozornost je namenjena vlogi izobraževalcev odraslih, njihovi strokovni identiteti ter vlogi svetovanja in motivacijske podpore odraslim v procesu izobraževanja in učenja.
- Zgodbe iz prakse, ki bogatijo teoretične razprave in ponujajo vpogled v konkretne izkušnje z izobraževanjem odraslih.
Monografijo ob šestnajstih strokovnih prispevkih bogati in prepleta 36 resničnih in refleksivnih zgodb praktikov – učiteljev, organizatorjev, svetovalcev v izobraževanju odraslih in drugih izobraževalcev odraslih.
Zgodbe v tej monografiji ponazarjajo izzive in uspehe v andragoškem delu, poleg tega pa utrjujejo pomen andragoške stroke kot dejavnosti, ki zahteva občutljivost, ustvarjalnost in globoko razumevanje odraslega človeka kot celostnega bitja.
Publikacija je namenjena vsem, ki želijo poglobljeno razumeti področje andragogike in prispevati k profesionalizaciji andragoškega dela. Predstavlja uporabno izhodišče tako za študente kot praktike, raziskovalce in tudi oblikovalce politik. Z uvrstitvijo različnih pogledov, izkušenj in znanstvenih izhodišč ponuja dragoceno zbirko znanj in premislekov. Ti so lahko temelj za izobraževanje prihodnjih andragogov pa tudi strokovna opora vsem, ki že delujejo na tem področju. Recenzent prof. dr. Robi Kroflič posebej omeni, da so nekatera poglavja relevantno branje tudi za pedagoško področje, saj se sodobni pristopi k učenju otrok in odraslih bistveno približujejo.
V spomin
Posebno mesto v monografiji je namenjeno spominu na dr. Sabino Jelenc Krašovec. Bila je izjemna slovenska andragoginja, ki je s svojim znanstvenoraziskovalnim delom, strokovno predanostjo ter prenosom idej in ugotovitev v prakso pomembno prispevala k razvoju stroke. Temelji, ki jih je soustvarjala, so danes pomemben del naše skupne strokovne poti.
Monografija je izšla v okviru projekta Krepitev vseživljenjskega učenja (2023–2029), ki ga sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+).
Dostop do publikacije
Tiskano izdajo si lahko izposodite v knjižnici ACS, e-izdaja pa vam je na voljo v Digitalni bralnici ACS.
Jasmina Orešnik Cunja (jasmina.oresnik.cunja@acs.si), ACS
