O Interesni skupini za vseživljenjsko učenje, ki jo sestavljajo člani Evropskega parlamenta (med njimi tudi dr. Milan Zver, bivši slovenski minister za izobraževanje) ter predstavniki civilne družbe, smo v e-Novičkah že poročali. Od njene ustanovitve aprila 2015 se je skupina sestala že sedemkrat, nazadnje 24. januarja letos na dogodku z naslovom Ocena vseživljenjskega učenja v Evropi – kaj bo prinesel novi Evropski izobraževalni prostor? Na dogodku so člani obravnavali usmeritve za vseživljenjsko učenje, ki so plod njihovih razprav in obsegajo devet tem: izobraževanje za državljanstvo, medkulturni dialog, kritično mišljenje, na udeleženca osredotočeni pristopi, vlaganje v vseživljenjsko učenje, spretnosti za delo, podpora izobraževalcem, koherentna politika vseživljenjskega učenja in trajnostni razvoj. Usmeritve za vsako od tem bodo objavljene v letu 2018.

Na januarskem sestanku so udeleženci pozdravili Junckerjev predlog o skupnem Evropskem izobraževalnem prostoru, vendar so opozorili, da se ta ne sme omejiti zgolj na en sektor, npr. šolstvo, temveč mora vključevati vse ravni ter oblike izobraževanja in usposabljanja. Gina Ebner iz EAEA je ta vidik podkrepila z retoričnim vprašanjem: “Bi lahko Evropski izobraževalni prostor pomenil prostor vseživljenskega učenja?” Opozorila je na očitno fokusiranost Junckerjeve politike na formalno izobraževanje ter pozvala k enakovrednemu upoštevanju neformalnega in priložnostnega učenja, ki omogočata pridobitev številnih spretnosti in kompetenc.

Vir: spletna stran EAEA

Priredila: mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS