V sklopu projekta digi.komp smo projektni partnerji ZLU, Zavod za kulturo Delavski dom Trbovlje in Knjižnica Toneta Seliškarja Trbovlje novembra v Bergnu na Norveškem pri svojem projektnem partnerju PIKSEL spoznavali norveške dobre prakse poučevanja na področju digitalnih kompetenc.

Študijski obisk je bil namenjen izmenjavi izkušenj in dobrih praks med slovenskimi in norveškimi partnerji v projektu ter izmenjavi dobrih praks z drugimi organizacijami, ki delujejo v Bergnu.

Obiskali smo SLATE – center za znanost učenja in tehnologije Univerze v Bergnu. Raziskovalka Cecilie Hansen in direktorica Barbare Wasson sta predstavili:

Projekt Ihub4schools pri digitalizaciji šol poudarja sodelovanje med direktorji in ravnatelji šol ter učitelji, ki morajo zagotoviti čas, prostor in orodje. Ko imajo vsi trije deležniki jasne in enake cilje ter ideje, lahko pride do napredka.

Projekt DALI izpostavlja opolnomočenje v smislu podatkovne pismenosti in poznavanja uporabnosti podatkov za posameznika.

Udeleženec digitalnega tečaja Datareisen izve, kako podatki in digitalizacija vplivajo na sodobnega človeka in družbo.

Knjižnica Bergen

Ogledali smo si javno knjižnico v Bergnu ter se seznanili z njihovimi programi in načinom delovanja. Knjižnica ima izrazito izobraževalno vlogo, še posebno pri izobraževanju otrok v tehničnih vedah – od programiranja do risanja z roboti. Na voljo imajo tudi snemalni studio in dve delavnici – eno za otroke, drugo za odrasle – v okolju maker space. Gre skupnostni delovni prostor, v katerem so za obiskovalce na voljo različna orodja, od ročnih orodij do 3D tiskalnikov.

Prostori VilVite

Obisk smo nadaljevali v znanstvenem centru VilVite, kjer se zabavajo otroci in izobražujejo učitelji. Predstavili so nam svoje prostore, programe, opremo in zamisli. Poleg bolj klasičnih eksponatov, ki otrokom kažejo, kako delujejo naravni pojavi, nudijo tudi tečaje robotike, programiranje … in tone Lego kock.

Z nami so prijazno delili seznam najuporabnejše priljubljene opreme za izvedbo tečajev programiranja in robotike.

Sestanek projektnih partnerjev

Norveški projektni partner Piksel Produksjoner je v času našega študijskega obiska organiziral že dvajseti festival z letošnjim naslovom PIKSELXX AI AI AI. Prikazali so nam svojo delovno filozofijo in drugačne pristope k izvajanju delavnic za mlade. Velik poudarek namenjajo prav dejstvu, da delavnice (elektronike in odprte kode) vodijo umetniki in ne tradicionalni učitelji. S tem se poudarja pomen prakse pri uporabi znanja.

Na festivalu so bili poleg umetniško-tehnoloških inštalacij tudi seminarji in delavnice. Medtem ko bili seminarji  namenjeni predvsem izmenjavi znanja med umetniki, je bilo na delavnicah v ospredju deljenje tehničnega znanja. Tako smo dobili nekaj idej, ki jih lahko uporabimo pri svojem nadaljnjem delu.

Na splošno ocenjujemo, da je pred Slovenijo še veliko izzivov na področju digitalne pismenosti. Norveški pristopi k dvigovanju digitalnih kompetenc in splošni strategiji v izobraževanju so nam lahko za vzor. Temeljijo namreč na sodelovanju lastnikov in vodstev šol z učitelji na eni ter raziskovalcev in industrije na drugi strani. Novo znanje, ki smo ga pridobili na študijskem obisku, bomo poskušali prenesti tudi v svoje delavnice in programe.

Matej Uduč (matej.uduc@zlu.si), ZLU