Sredi novembra je izšla 3. številka revije Sodobna pedagogika s podnaslovom Ključni vidiki institucionalnega razvoja pedagogike kot akademske discipline v Sloveniji. Enak naslov nosi prvi objavljeni članek Tadeja Vidmarja in Edvarda Protnerja. Najprej podata zgodovinski pregled izobraževanja osnovnošolskih učiteljev v mednarodnem okolju, potem pa se osredotočita na analizo pojavnosti in organizacije študija pedagogike po 2. svetovni vojni. Ugotavljata, da obstaja med študenti veliko zanimanja tudi za andragogiko tako na Univerzi v Ljubljani kot v Mariboru in na Primorskem. Kot posebno opažanje omenjata, da na nobeni slovenski univerzi ni mogoče študirati pedagogike po celotni vertikali – od 1. do 3. stopnje.

Danijela Makovec se v svojem prispevku ukvarja z vprašanji učiteljevega profesionalnega razvoja. Poudarja, da so za dobro opravljanje pedagoškega poklica pomembna tako strokovna kot didaktična znanja, dotakne pa se tudi vzgojne dimenzije poučevanja.

Avtorico tretjega objavljenega članka Živo Kos zanima predvsem sodobni individualizem pri pouku. Sprašuje se, kako v šoli vzpostaviti produktivno razmerje med posamezniki, posameznicami in družbo. Ob tem se naslanja na koncepte različnih avtorjev.

Notranjo in zunanjo diferenciacijo je mogoče uporabiti pri pouku kot pristop, s katerim bi udejanjili didaktično načelo individualizacije. To v prispevku na primeru pouka matematike  prikazujejo Darjo Gelda, Mara Cotić, Milena Valenčič Zuljna in Amalija Žakelj.

Prispevek avtoric Marcele Batistič Zorec in Eme Selič se ukvarja s predšolsko vzgojo.

Publikacija je na voljo (tudi) v Knjižnici ACS.

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS