4. številka revije Sodobna pedagogika v letu 2024 prinaša poleg uvodnika vsebinske prispevke in recenzijo knjige History of Education. Theoretical Reflections and Contemporary Research iz leta 2022.

Tematsko so prispevki vezani na umetno inteligenco in druge tehnološke rešitve, ki zaznamujejo sodobno učenje in izobraževanje na vseh ravneh in v vseh okoljih. Avtorji izbrano temo proučujejo z različnih vidikov – od ekonomskih, saj razvoj tehnologije na eni strani nujno prinaša ekonomske učinke na drugi, do političnih – saj je zanimivo opredeljevanje (različnih) odločevalcev do uporabe naprav pri učenju in pouku. Tudi mednarodno okolje kaže, da stališča niso konsistentna, kaj šele enotna.

Spletna aplikacija za spremljanje ŠK: funkcionalna vse od leta 1993  

Posebno pozornost je pritegnil prispevek, ki se nanaša na IO. Predstavlja sistematično tridesetletno spremljanje ŠK, ki delujejo v okviru ACS. Prinaša analizo spletne aplikacije za njihovo spremljanje po vsebinski in tehnični plati. Podatke je za analizo pripravil Franci Lajovic, ki je leta 2007 zasnoval digitalno različico spremljanja ŠK ter jo ves čas tudi vzdržuje. Avtorica dr. Nevenka Bogataj je ob analizi vzpostavila tudi širši kontekst spremljanja te oblike učenja odraslih, predvsem pa izpostavila tehnične, vsebinske in organizacijske pomanjkljivosti spletnega orodja ter s podatki argumentirala predloge za posodobitev.

Analitično smo potrdili, da so ŠK ena najbolj dostopnih organiziranih oblik učenja odraslih, ki se ponaša z visoko odzivnostjo in timskim delom uporabnikov.

dr. Nevenka Bogataj

ŠK so v javnosti postali prepoznavni po svojem prispevku v lokalno dinamiko, na nacionalni ravni pa prispevajo k participaciji in motivaciji zanjo. Njihovi rezultati in učinki odmevajo tudi na drugih področjih IO, analiza pa omogoča razumevanje dolgoročnih nihanj na podlagi kvantitativnih podatkov in vpogled v potrebe odraslih v Sloveniji.

Celoten prispevek in druge članke o aktualnih temah najdete v reviji Sodobna pedagogika. V tiskani obliki je dostopna v Knjižnici ACS. Najbrž se boste razveselili informacije, da je v celoti v odprtem dostopu na spletu.

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS

Skip to content