Tokratni pregled tujih virov priča o tem, da je bila med najdejavnejšimi v teh poletnih mesecih agencija Cedefop. Predstavljamo njene publikacije in druge aktivnosti zadnjega obdobja.

Glasilo agencije Cedefop številka 121 prinaša predstavitev Priročnika o učnih izidih, ki je bil predstavljen na 4. Učnem forumu odločevalcev. Hibridnega dogodka se je udeležilo 90 strokovnjakov in drugih deležnikov iz 30 držav. Več >>

Naslednja, 122. številka Cedefop novičnika uvodoma prinaša zapis o spletnem seminarju, na katerem so predstavili ugotovitve raziskave in analize edinstvenega projekta CrowdLearn, udeleženci pa so razmišljali o njihovih posledicah za evropsko politiko spretnosti in izobraževanja. Več >>

Vabimo vas, da si ogledate dosežke Cedefopa v preteklem letu (Annual report 2021). Več >>

Cedefop je na pobudo MDDSZ Sloveniji nudil podporo pri morebitni vzpostavitvi sistema napovedovanja in upravljanja znanj in spretnosti v državi. Predstavili smo vse tri delavnice, ki so jih pripravili. Več >>

Drugo izdajo evropskega priročnika o učnih izidih z naslovom Defining, writing and applying learning outcomes namenjajo posameznikom in institucijam, ki dejavno sodelujejo pri opredeljevanju in pisanju učnih izidov v izobraževanju in usposabljanju. Več >>

Cedefop

Prav gotovo ste spremljali dogajanje na junijski Mednarodni konferenci o izobraževanju odraslih – CONFINTEA VII. Direktor UIL David Atchoarena jo povzema z besedami »ogromen korak k pravici do vseživljenjskega učenja«. Nanjo je osredotočena večina vsebine julijskega Novičnika te pomembne ustanove. Več >>

Na omenjeni konferenci sta bili predstavljeni dve publikaciji:

  • priročnik z naslovom Making lifelong learning a reality, več >>
  • Peto globalno poročilo UNESCO o učenju in izobraževanju odraslih (GRALE 5), več >>
UIL

V tokratnem pregledu predstavljamo tudi zadnji dve številki LLLP Insights. Junijska izdaja glasila je namenjena učni mobilnosti. Gre za izobraževalni proces, ki teče preko prostorskih meja. Če dobro deluje, je izjemno dragocen tako za posameznike, ki v njej sodelujejo, kot za izobraževalne sisteme na splošno. Več >>

Julijska številka pa v ospredje postavlja odziv na priporočila Evropske komisije za posamezne države evropskega semestra. Priporočila, ki so bila objavljena 23. maja, naj bi usmerjala reforme in naložbe, ki jih bodo države članice EU izvedle v prihodnjem letu. Več >>

LLLP

Platforma EPALE ponuja izobraževalcem odraslih res pestre vsebine. V mesečnem novičniku povzema novosti. Osrednje sporočilo majskega je pobuda Zgodbe skupnosti 2022. V blogu, kjer spodbujajo obiskovalce portala, naj prispevajo svojo zgodbo, so zapisali: »Zgodbe nas prisilijo, da o stvareh razmišljamo na načine, ki jih doslej nismo poznali. Imajo moč, da nas spravijo v smeh in v jok …« Več >>

Skupnost EPALE sestavljajo izobraževalci odraslih, mentorji, akademiki in oblikovalci politik. Ambasadorji EPALE so člani, ki najbolj dejavno prispevajo, da ta skupnost živi. Prav ti izjemni člani skupnosti so skupaj pripravili Manifest ambasadorjev EPALE. Več >>

V začetku avgusta je izšla nova številka novičnika EPALE. V njej obveščajo, da so odprli nov seznam izobraževalnega osebja za podporo ukrajinskim beguncem. S tem v okviru programa Erasmus+ podpirajo organizacije, ki prizadetim v ruski agresiji zagotavljajo izobraževanje in usposabljanje. Več >>

EPALE

Po skoraj dvanajstih letih je ponovno izšla revija Convergence. Dolga leta vodilna revija bo spet nagovarjala številne, ki so tako ali drugače vključeni v izobraževanje in učenje odraslih. S tem se je ohranila dediščine IO. Več >>

Združenje EAEA je po generalni skupščini – letos je bila konec maja v Bruslju – objavilo svoj novičnik. Tretja številka v središče postavlja povabilo na jesensko usposabljanje mlajših izobraževalcev odraslih, ki bo od 12. do 16. septembra v Bruslju. Več >>

Svet EU je 16. junija sprejel priporočilo, naj države članice spodbujajo in podpirajo politike in programe učenja za zeleni prehod in trajnostni razvoj. Tako bodo učeči se vseh starosti pridobili znanje za bolj trajnostno življenje in spretnosti, potrebne na spreminjajočem se trgu dela. Zmožni se bodo dejavno vključiti v ukrepe za trajnostno prihodnost. Več >>

EAEA

Letošnja druga številka evropske  spletne  revije o vseživljenjskem učenju in izobraževanju odraslih – Elm Magazine (European Lifelong Learning Magazine) poskuša odgovoriti na vprašanje, kakšne so možnosti učenja z ustvarjanjem za odrasle. Več >>

V najnovejši številki revije Open Praxis pa si lahko preberete najboljše prispevke z virtualne svetovne konference ICDE Virtual Global Conference Week 2021. Objavljajo tudi druge zanimive raziskovalne članke o uporabi OER, digitalnem razmišljanju in praksah, zasnovah ocenjevanja, vedenju študentov in še kaj. Več >>

Vabimo vas še k prebiranju 41. izdaje spletnega glasila ALADIN Online Alert. Med vsebinami bi radi posebej opozorili na posebno številko revije IRE o vzpostavljanju mostov med konferenco CONFINTEA in Cilji trajnostnega razvoja, strokovni dokument DVV International o državljanski vzgoji in dokument OECD o priznavanju predhodnega učenja s poudarkom na splošnih kompetencah … Več >>

Open praxis

V poletnih mesecih se je nabralo res veliko zanimivosti. Želimo vam prijetno branje!

Priredila: Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS