V sodobni družbi se prevečkrat zgodi, da glasovi ranljivih skupin niso slišani. Njihove izkušnje ostajajo spregledane, priložnosti za osebni in poklicni razvoj pa jim polzijo iz rok. Projekt A-CLASE nasprotuje tej tišini. Uvaja metodologijo dialoških srečanj, ki vračajo glas tistim, ki so pogosto preslišani.
Od dijakov k odraslim
Po uspešnem zaključku projekta Dive in Dialogue, ki je bil osredotočen na dijake, je RIC Novo mesto skupaj s turškim partnerjem SAYEG-DER prenesel preizkušeno metodologijo dialoških srečanj v IO. Rezultati so spodbudni – dialog ni omejen z leti, ozadjem ali okoliščinami. Združuje ljudi tam, kjer so, in jim omogoča, da se povežejo na globlji ravni.
Dialog kot orodje za povezovanje generacij
Dialoška srečanja so se v projektu Dive in Dialogue izkazala kot izjemno učinkovito orodje za razvijanje kritičnega mišljenja, empatije in socialnih veščin pri mladih. S projektom A-CLASE pa je ta pristop razširjen na odrasle, pri čemer imajo ključno vlogo prostovoljci, večinoma starejši, ki postajajo ambasadorji dialoga. Skozi srečanja z brezposelnimi in manj izobraženimi odraslimi gradijo mostove med generacijami ter omogočajo prostor za izražanje in krepitev samozavesti.
Izobraževanje prostovoljcev za trajnostne spremembe
V prvem letu projekta je bilo usposobljenih 20 prostovoljcev (10 v Sloveniji in 10 v Turčiji), ki so pridobili potrebne veščine za vodenje srečanj in uporabo digitalnih orodij. Aktivno vodijo dialoška srečanja, ki udeležencem prinašajo priložnost za izražanje, osebno rast in občutek pripadnosti. Eden od prostovoljcev je svoje izkušnje povzel z besedami: »Nikoli si nisem mislil, da lahko preprosto poslušanje in pogovor tako spremenita življenje – njim in meni.«
Razvoj inovativnih orodij za izobraževanje odraslih
Projekt ne prinaša le neposrednega učinka na udeležence, temveč tudi razvija trajnostna orodja, ki bodo podprla prihodnje generacije izobraževalcev odraslih. Med ta orodja spadajo:
- E-učbenik in e-priročnik, ki združujeta teoretično ozadje in praktične napotke za izvajanje metodologije.
- Spletna platforma z gradivi, smernicami in e-knjižnico za učitelje in prostovoljce.
- Smernice za izobraževalce odraslih, ki olajšajo integracijo metodologije v neformalne izobraževalne programe.
Spremembe, ki presežejo posameznika
Dialoška srečanja niso le metoda, ampak prostor, kjer glasovi, ki jih pogosto ne slišimo, dobijo svoje mesto. Ena od udeleženk je povedala: „Končno čutim, da me nekdo posluša in da moje mnenje nekaj pomeni.“ Ta preprosta, a globoko transformativna metoda ne krepi le posameznikov, temveč tudi skupnosti. Projekt A-CLASE gradi okolje, kjer je vsak glas pomemben, sodelovanje med generacijami pa pravilo.
Poglejmo naprej
Naši cilji so jasni – omogočiti uporabo metodologije dialoških srečanj širši javnosti in postaviti temelje za njeno trajnostno uporabo tudi po zaključku projekta. Pri tem vabimo vse zainteresirane, naj nas spremljajo na spletni strani A-CLASE ali naših družbenih omrežjih ter se pridružijo gibanju, ki spreminja življenja.
Belinda Lovrenčič (belinda.lovrencic@ric-nm.si), RIC Novo mesto