V marcu 2018 je bilo na spletni strani EAEA objavljeno Poročilo o pristopih k razvoju življenjskih spretnosti v Evropi (LSE). Poročilo v angleškem jeziku (Report on Life Skills Approach in Europe) je rezultat dela mednarodnega dvoletnega projekta Erasmus+ KA2, ki se je začel januarja 2017.

Koncept življenjskih spretnosti sicer lahko zasledimo že v drugi literaturi – z njim so se ukvarjali tako UNESCO kot UNICEF za izobraževanje mladih. Termin zasledimo tudi v različnih spletnih virih, na primer na spletni platformi EPALE. Z njim so različni deležniki poskušali zaobjeti področje temeljnih spretnosti, pismenosti, matematičnih spretnosti itn. Kot pomemben odgovor na enega glavnih izzivov v projektu je nastala poglobljena opredelitev pojma in razumevanja termina life skills (življenjske spretnosti). V poročilu je tako ob upoštevanju omenjenih virov s pomočjo anketne raziskave in intervjujev med organizacijami in posamezniki poleg glosarija predstavljena premišljena in natančna opredelitev življenjskih spretnosti. Vključen je nabor dobrih praks za razvoj življenjskih spretnosti iz vse Evrope. Opisana so tudi nekatera izbrana inovativna učna orodja, ki se uporabljajo za razvoj življenjskih spretnosti v različnih evropskih okoljih in pri delu z različnimi ciljnimi skupinami. Za poglobitev razumevanja, promocijo uporabe in neposredno implikacijo dobrih praks in orodij v prakso za dvig učinkovitosti izobraževalnega dela ter medkulturnega razumevanja so daljši opisi vključenih izbranih dobrih praks in učnih orodij dostopni v angleškem jeziku tudi na projektni spletni strani.

Kot primere dobre prakse za razvoj življenjskih spretnosti odraslih iz slovenskega prostora je ACS v poročilu izpostavil študijske krožke kot družbeno inovacijo, ki različne udeležence spodbuja k vseživljenjskemu in skupnostnemu učenju, celostni program PUM-O, ki v povezavi z okoljem ponuja mladim priložnosti za dolgoročno vključenost, ter programe UŽU, ki temeljijo na osmih ključnih kompetencah in se sistematično osredotočajo na pridobivanje temeljnih zmožnosti ranljivih odraslih. V poročilu so kot primer inovativnega učnega orodja iz Slovenije opisani izobraževalni filmi, ki preko resničnih osebnih zgodb posameznikov prikažejo razvoj določene temeljne zmožnosti in na tak način skušajo nagovoriti, spodbuditi in motivirati gledalca za nadaljnje učenje in delo.

ACS je ob sodelovanju projektnih partnerjev (Learning and Work Institute iz Velike Britanije, Dafni Kek iz Grčije, DAEA – Zveze organizacij za izobraževanje odraslih in EAEA kot vodilnega partnerja) uspešno koordiniral pripravo poročila s pripravo metodologije za zbiranje podatkov in inštrumentov ter pridobljene podatke tudi obdelal.

V nadaljnjem projektnem obdobju do konca leta 2018 bo na podlagi zbranih podatkov in opredelitev pripravljen kurikul s priporočili za razvoj življenjskih spretnosti ter dodatno predstavitveno gradivo za promocijo koncepta. Izpeljana bosta dva strokovna promocijska dogodka.

O aktivnostih, povezanih s projektom, vas bomo redno obveščali, povabljeni pa ste, da nas spremljate preko spletne strani projekta, kjer so nastala gradiva dostopna tako v angleškem jeziku kot jezikih ostalih partnerjev, in spletne strani Pismenost, kjer pa si že lahko preberete več o projektu LSE iz predstavitvene zloženke o LSE in povzetka poročila tudi v slovenskem jeziku.

Diana Volčjak (diana.volcjak@acs.si), ACS