V zadnjem tednu oktobra je izšla tretja številka Andragoških spoznanj v letu 2020. Osrednja tema, na katero so vezani tematski članki, je učenje na delu: povezovanje učenja, dela in raziskovanja v času negotovosti.

Številna poročila in rezultati raziskav (UNESCO, PIAAC, OECD, Eurostat) kažejo, da je delež izobraževanja odraslih na delu visok. V današnjih zdravstvenih razmerah so morali delodajalci hitro prilagodili okolje, da so omogočili ohranjanje delovnih mest in posla. Področje je zanimivo za slovenske in tuje raziskovalce. Ti v ospredje postavljajo digitalizacijo in robotizacijo, za krepitev produktivnosti pa je ključno vlaganje v izobraževanje zaposlenih in iskalcev zaposlitve. S potrebami po razvoju izobraževanja se pri nas ukvarja akcijski načrt za dvig produktivnosti ministrstva za gospodarstvo (2020).

V aktualni številki Andragoških spoznanj najdemo pet tematskih in en netematski članek. K problematiki dela, učenja in izobraževanja pristopajo iz različnih zornih kotov in uporabljajo različno metodologijo. Avtorji prihajajo vsak iz svojega okolja in upoštevajo tudi geografski oziroma nacionalni vidik.

V rubriki Poročila, odmevi, ocene beremo o vajeništvu, doktorski disertaciji o prilagoditvah študija za udeležence s posebnimi potrebami, obletnicah in priznanjih slovenskih ustanov za izobraževanje odraslih. Večina članic ZLUS letos praznuje 60-letnico delovanja, Mestna občina Ljubljana pa je Javnemu zavodu Cene Štupar – Centru za izobraževanje odraslih Ljubljana podelila nagrado glavnega mesta Ljubljana 2020.

Med knjižnimi novostmi so predstavljene tri publikacije, med drugim E-izobraževanje za digitalno družbo (2020), ki jo je izdal ACS. Tanja Urbančič jo priporoča v branje. Po njenem mnenju knjiga utrjuje prepričanje, da se e-izobraževanja ni mogoče lotiti kar čez noč, da so za to potrebni usposabljanje ter priprave orodij in okolij. Pozdravlja odločitev, da je knjiga na voljo v odprtem dostopu. Kot veliko prednost publikacije pa izpostavlja dejstvo, da gre za strokovno neoporečno delo, ki je hkrati tudi berljivo in razumljivo napisano.

Spletna izdaja je brezplačno dostopna na spletni strani Andragoških spoznanj. Vabljeni k branju in uporabi člankov.

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS