EK je objavila Pregled izobraževanja in usposabljanja v EU za leto 2018 (Education and Training Monitor), v katerem je predstavljeno stanje v EU in posameznih državah članicah. Glavni poudarek letošnjega poročila je državljanska vzgoja in njen pomen za spodbujanje angažiranosti, vključevanja in razumevanja državljanskih pravic.

V drugem delu poročila je predstavljen napredek pri doseganju šestih ciljnih vrednosti strategije Izobraževanje in usposabljanje 2020 v državah članicah, predvsem na področju reform in posodobitve izobraževalnih sistemov. Hkrati v poročilu navajajo potrebo po dodatnih reformah izobraževalnih sistemov v nekaterih državah, zlasti za osnovna znanja, kot so branje, pisanje in računanje. V poročilu tudi predlagajo ukrepe, ki lahko pripomorejo k večji odzivnosti izobraževanja na družbene potrebe in trg dela. Tretji del poročila obravnava naložbe v izobraževanje.

Kazalnik udeležbe odraslih (25–64 let) v vseživljenjskem učenju je eden od šestih ciljnih vrednosti, ki si jih je EU zastavila v strateškem okvirju Izobraževanje in usposabljanje 2020. Povprečna stopnja udeležbe prebivalstva EU (25–64 let) v vseživljenjskem učenju naj bi do leta 2020 dosegla najmanj 15 %. EK v poročilu ugotavlja, da bo to ciljno vrednost do leta 2020 težko doseči, saj je leta 2017 povprečna vrednostna raven v EU znašala 10,9 %. V podrobnem poročilu za Slovenijo poročajo, da je bilo v vseživljenjsko učenje v letu 2017 vključenih 12 % (2016 11,6 %) odraslih, kar je nad povprečjem EU. Vendar pa je bilo v Sloveniji v izobraževanje in usposabljanje vključenih le 2,9 % nizko kvalificiranih ljudi (EU 4,3 %). Poleg tega je stopnja zaposlenosti nizko kvalificiranih v Sloveniji leta 2017 znašala 49,7 %, kar je tudi pod povprečjem EU (55,6 %).

Podatke in spoznanja iz letošnjega Pregleda, ki zadevajo vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje, bomo podrobneje predstavili v eni izmed številk InfO-mozaika.

Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS